s0lberg Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Heihei folkens. Nå har jeg vært å handlet meg en samsung 40 " fra datakjeden. http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm Har stilt tven etter "SD" innstillingene, men er usikker om de er de innstilling jeg skal bruke. Jeg har koblet pc til tven med DVI-HDMI, skjermkortet jeg har er nvidia geforce 8600GT kort. Men om det er helt greie innstillinger. Dette er faktisk min første flattv, så er faktisk litt usikker på hvordan bilde skal være. I mine øyne så det greit ut før jeg tok å gjor de innstillingene, men så ble det faktisk enda bedre nå. Men det kan jo bli enda bedre. Takker for svar Lenke til kommentar
BrannBergen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei, gratulerer med ny tv! Har selv samme tv og har brukt de innstillingene du linket til. Har digital kabel tv fra CD. Er veldig fornøyd med innstillingene, og har ikke merket noe etterslep eller annet rusk.. Synes alt egentlig ser veldig naturlig ut med de innstillingene i motsetning til mye annet jeg har sett der det ser ut til at filmer er spilt inn med handycam eller noe.. Tar selvfølgelig i mot tips til bedre innstillinger jeg også, men tror de er veldig bra de du har! Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Kordan instillinger bør jeg bruke da jeg bruker kabel fra CD, altså antennekabel ? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Innstillingene du har funnet fra HDTVtest skal være svært bra. Det er tross alt en D65 kalibrering, noe som vil si at fargetemperatur, gråtoneskala, lysstyrke og kontrast skal være justert nærmest mulig referanseverdier. Det er derimot verdt og merke seg: While these settings yielded images closest to D65 and Rec.709 or PAL standards for our set, they might not do so for yours due to differences in ambient lighting, video source, firmware version, and service menu baseline settings. Det er uansett ikke SÅ store forskjeller at disse innstillingene vil være direkte feil. Signalene fra CD bør følge SD-innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå