Gå til innhold

Får man kjøpt ekstern PSU?

Anbefalte innlegg

Jeg har en meget stasjonær PC med vannkjøling. Den står på hele tida, og det er kun strømforsyningen som støyer i den. Den avgir også en god del varme inni kabinettet.

Det jeg kan tenke meg er ekstern strømforsyning som er så stor at det holder med kjøleribber. Gjerne med lange kabler tilpasset montering langt fra PCen.

Får jeg kjøpt noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar det litt ut av lufta, men hvorfor heller ikke kjøpe en vanlig stillegående strømforsyning. Strømforsyningen bør heller ikke bidra til noe særlig høyere temp i kassa pga at den faktisk sørger for sirkulasjon.

Har hatt Corsair 620W og har ennå tilgode å høre den.

Jeg har ingen vifter i min PC = ingen sirkulasjon

Derfor jeg vil ha PSU uten vifte, ut av kabinettet ;-)

Lenke til kommentar
på min gamle pc hadde jeg bare en vanlig psu som jeg plasserte oppå kabinettet med dobbelsidig tape. funka greit det da den ikke hadde plass inni.........heheHeHe;)

Er faktisk det jeg selv gjør nå. Dessverre er de PSUene uten vifte jeg har sett alt for svake.

Kanskje jeg bare skal kjøpe to stykk? La den ene mate hovedkortet og harddisk, og den andre skjermkort og CD-ROM f.eks?

Lenke til kommentar
Er det positivt å ikke har luftsirkulasjon i kabinettet?

Nei.

Men vannkjøling på CPU og skjermkort, mens harddisk, PSU og radiator til vannkjølinga er alle uttafor kabinettet.

Kjølevannet holder ca 30 grader, og lufta inni kabinettet 40. Så tror ikke PCen tar noe skade av det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...