Gå til innhold

Den lille baketråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg baker brødene mine selv :) Bakte 4 brød i går. 3 av de gikk i fryseren. Å bake brød selv er tidkrevende , da det er mye heving inn i bildet (forheving 30min, forheving igjen, 10min etterheving 40min og i ovnen i 35-40 min. det er ikke så mye arbeid med det da, mest venting.

Boller er jeg ikke så glad i, men lager gjerne en klippekrans (søt grunndeig, samme som boller. Etter heving kjevles den flat , smøres med mykt smør, strøs med sukker og kanel, rulles sammen til ei pølse som legges i en sirkel, og som klippes opp slik at den ser pen ut.. )

Lenke til kommentar

Hurtixmiksene er ikke som oftes ikke noe særlige.

Jeg smakte en bollemix her om dagen, den var faktisk helt Ok! :)

Og krydderkaken er vel heller ikke så ille?

jeg har ikke laget hjemmlaga brød på det jeg kan huske. Har ikke former. Men jeg ønsker meg det til jul :)

Kringle med kakaofyll var yndlingen min som kid. Den skal jeg pina meg lage i helga, samtidig med ei eplekake.

Lenke til kommentar

Hihi, ja DET blir jo noe helt annet!

Første gangen jeg skulle bake 4 brød prøvde jeg å bake alle brødene i samme bolle. Ble fiasko, siden deigen tippa over kanten før jeg hadde fått blanda den skikkelig..

Så jeg bruker to middels store boller som jeg kjøpte på Ica Maxi. Jeg ELSKER sånn kjøkkenutstyr og slik :blush: Typen min kommer sikkert til å kjøpe brødform til bursdagen min :!:

Lenke til kommentar

Jeg arva kenwood-maskina til mamma når hun kjøpte seg ny. Ble kjempeglad! Den funker like godt som ei ny ei til det jeg bruker den til (blande sammen kakedeiger, brød og bolle-deiger)

Jeg har ingen epleskrelleMASKIN men jeg har en sånn dings som man kan trykke over eplet og så vips har man fine biter :) Sjeldent jeg bruker den, fordi jeg eeegentlig ikke er så veldig glad i eplekake. Men noengang er det jævlig godt :)

Lenke til kommentar
Jeg baker brødene mine selv :) Bakte 4 brød i går. 3 av de gikk i fryseren. Å bake brød selv er tidkrevende , da det er mye heving inn i bildet (forheving 30min, forheving igjen, 10min etterheving 40min og i ovnen i 35-40 min. det er ikke så mye arbeid med det da, mest venting.

Boller er jeg ikke så glad i, men lager gjerne en klippekrans (søt grunndeig, samme som boller. Etter heving kjevles den flat , smøres med mykt smør, strøs med sukker og kanel, rulles sammen til ei pølse som legges i en sirkel, og som klippes opp slik at den ser pen ut.. )

Jeg bakte brød akkurat nå, men resultatet ble steinkaker. Må det heves i så mange omganger? Mulig jeg brukte for lite hvete, for jeg brukte bare grovt sammalt hvete og havregryn. Jeg hevet en gang først, la i former men så blei etterhevingen uten effekt.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...