Gå til innhold

Bioware annonserer Star Wars-MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pre-NGE i SWG så var det veldig få som var jedier og man respekterte dem for de ha måttet grinden noe ekstremt for å få det til .

Men de var også jaktet på av meg f.eks som var Bounty Hunter hoho. Det var sykt gøy å tracke dem. Husker jeg ventet på fjelltoppene utenfor Bestine City i Tatooine. Der brukte bestandig noen jedier å komme utenfor kantinaen å briefe og så lightsaberen på lang vei. Så var det bare å plukke dem fra lange avstander. Bounty Hunter i det spillet var jævlig gøy, jeg følte virkelig jeg var farlig og kunne tracke folk. Meget morro.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
I tillegg til å spille sammen med andre mennesker i grupper, skal det også bli mulig å gjøre oppdrag sammen med datastyrte figurer i spillet. Disse vil enten hjelpe deg eller forråde deg, avhengig av dine handlinger.

Tøfft. Jeg gleder meg, men er i tvil om MMO-aspektet passer helt inn. Men hvis de greier å gjøre dette halvparten så bra som KOTOR, er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
De vil nok helt klart innføre en eller annen form for PvP. Er tross alt Republic mot Empire. Og ettersom jeg har forstått så kommer man jo til å velge side.

Empire?? Denne blir dannet flere tusen år etter hendelsene i dette spillet.

 

Ja greit. Tenkte helt feil der. Men prisippet er uansett det sammen. Men si heller Jedi/Sith. Side skal velges, og jeg vil si det er rart om man ikke kriger seg imellom på en eller annen måte. Men jeg har full tiltro til Bioware og regner med de kommer med gode og gjennomførte løsninger og et nytt episk spill.

Lenke til kommentar

Hva gjelder å hindre at alle velger jedi- eller sith-klassene:

 

Ville det ikke vært ganske greit å gjøre at disse har ulemper som gjør at man eksempelvis levler betydelig saktere, og samtidig får færre småoppdrag, siden folk er mindre lystne på å involvere seg med slike?

 

Hvis man i tillegg gjør at de i utgangspunktet er svakere enn andre klasser skulle jo det ihvertfall hindre den verste flommen av jedier. Det burde få folk til å tenke seg om to ganger hvis de har problemer med å beseire enkle startfiender.

Lenke til kommentar

Pøh. Man kan jo spille det, men man kan med fordel spille en annen klasse først for i hvertfall å komme seg inn i spillet. Da vil nødvendigvis brukeren få et forhold til den karakteren istedenfor jedi/sith-karakteren, og nødvendigvis brke mer tid på den andre klassen enn det vedkommende ellers ville gjort. Trenger ikke å sette ulempene altfor høye før det blir slik, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Ganske utrolig at alle her på forumet er så samstemt mht at 90% av alle spillere kommer til å bli Jedi. Det er tross alt ikke sluppet mye detaljer rundt spillet, så det får være grenser for hvor bastante spekulasjonene skal bli..

 

KOTOR2 er vel det eneste spillet jeg noen gang har hatt, som jeg har spilt helt gjennom flere ganger. Nå er familiesituasjonen slik at jeg ikke kan sitte foran pc'n hele tida, så da faller MMO ut. Gidder ikke betale per måned for å spille en gang i uka. Veldig synd, for jeg hadde virkelig gledet meg til KOTOR3..

Lenke til kommentar

Kanskje teletubbies har skjulte krefter :p

 

Men fra spøk til side, som det heter, BioWare vet jo inderlig godt hvordan Star Wars-universet fungerer, og alt dette må vel til syvende og sist godkjennes av Lucasarts, så jeg er ikke så redd for akkurat det.

 

Utfordringen må vel da være å gjøre slik at andre klasser gjør helt andre ting enn jediene, slik at det også blir interessant å spille disse. Som det sto i en av de mer utfyllende artiklene ( IGN eller hvor det nå var ), så vil BioWare lage forskjellige storylines for forskjellige klasser, ikke en generisk storyline som alle følger uansett.

Lenke til kommentar
Å lage et spill der jediridderne er svakere enn andre klasser er som å lage et spill der en Teletubby banker ræven av Superman.

 

Du vet bedre enn å tro at Jedi vil være konge på alle områder. Hvor ofte ser du, for eksempel, en Jedi trekke frem en blasterrifle og skyte mål på 200 meters hold?

 

Det er også mange andre områder Jedi ikke er så gode på som andre klasser, og da er det naturlig å tro at SW:ToR kommer til å ha mer enn bare Jedi-klasser.

 

Et fullverdig galleri av klasser skal utfylle og komplementere seg selv, og jeg tror Bioware har lang erfaring med balansering - det er noe de har gjort så lenge de har holdt på med rollespill.

Lenke til kommentar
Når kommer dette spillet? (jeg vet det er TBA)

Kan vi vente oss dette spillet i 2009, eller om tre-fire år?

 

Mener å huske jeg så et sted hvor det stod sent 2009 som release, men uten at det er sikkert. Tror faktisk jeg så det nevnt på Star Wars Galaxies forumet, og et par andre steder.

 

Jeg synes nå at det ser ganske så bra ut til å være i "Alpha" stadiet, så en kan alltids håpe på en 2009 release....

Lenke til kommentar
Å lage et spill der jediridderne er svakere enn andre klasser er som å lage et spill der en Teletubby banker ræven av Superman.

 

Du vet bedre enn å tro at Jedi vil være konge på alle områder. Hvor ofte ser du, for eksempel, en Jedi trekke frem en blasterrifle og skyte mål på 200 meters hold?

 

Det er også mange andre områder Jedi ikke er så gode på som andre klasser, og da er det naturlig å tro at SW:ToR kommer til å ha mer enn bare Jedi-klasser.

 

Et fullverdig galleri av klasser skal utfylle og komplementere seg selv, og jeg tror Bioware har lang erfaring med balansering - det er noe de har gjort så lenge de har holdt på med rollespill.

Det greieste kunne kanskje vært å lagt inn områder hvor det er "disturbance in the Force" eller noe, hvor jediene - eller i hvert fall de fleste av dem - ikke kan bruke superkreftene sine?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...