aavar Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg har akkurat kjøpt et Sony Cybershot DSC-U20. Slik jeg har forstått det så er dette kameraet ikke støttet på noen måte i linux. Så det jeg da lurer på er om noen kan enten si meg hvordan jeg får det til å fungere hvis det er er mulig, eller fortelle meg om en Memorystickleser som fungerer i linux. Helst en som ikke er så dyr... På forhånd takk Aavar Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Kan jo teste det kameraet med noe Mass USB storage eller noe sånn... Skal teste med sony videokamera som har memorystick.. Lenke til kommentar
aavar Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Kan jo teste det kameraet med noe Mass USB storage eller noe sånn...Skal teste med sony videokamera som har memorystick.. Ikke det at det svarte på noe spørsmål da... iom at jeg sier at det ikke er støtta i kernelen, men takk uansett. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Dersom kameraet støtter "USB Mass Storage" må nødvendige moduler være kompilert inn i kjernen for at dette skal virke. Ellers kan kanskje gphoto være løsningen? Se også Digital Camera Support for UNIX, Linux and BSD. Om ikke akkurat din kameramodell står oppført her, så gjør mange andre modeller fra Sony det. Produsentene bruker vel gjerne samme teknologi i flere modeller. LeD Lenke til kommentar
aavar Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg burde kanskje spesifisert da jeg sa at kameraet ikke var støttet... det er ikke støttet i gphoto, og ikke i kernelen ivertfal ikke direkte i 2.4... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå