Gå til innhold

Problemer med passord på D'Link Dl-524

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har et nettverk med en stasjonær PC og to laptoper.

Hastigheten på mitt trådløse nett faller ofte ned på 1.0 Mbps, og hele nettet mitt fucker seg opp. Dette skjer ikke på den stasjonære eller den andre laptopen.

Hastigheten er veldig ustabil og faller ned på 1.0 Mbps flere ganger om dagen, ofte blir den værende der i opp til en halvtime.

Tror ikke det er min laptop som er problemet, for det samme gjelder når jeg prøver å koble med til Wifi med Xboxen og mobilen min.

Har fundert på å kjøpe ny router, men denne er jo bare en måned eller to gammel. Burde kanskje ikke kjøpt den billigste jeg fant ;)

Hvilken router burde jeg kjøpe da? Den må kunne brukes sammen med Xbox Live.

Endret av Kentinho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd med bruker admin og passord (ingenting / blank).

Når du ikke får tilgang til å lagre data tror jeg det er en gjestekonto (feil admin passord) som du ikke får lov til å gjøre admin arbeid på.

Passordet funket når jeg prøvde Firefox. Så det problemet er løst :thumbup:

Men hastigheten er fremdeles ustabil. Faller ofte ned på 1.0 Mbps og da funker ikke internett på min bærbare lenger. Sinnsykt irriterende!

Lenke til kommentar

Tro meg, det er ikke lett å laste ned firmware til D'Links routere fra produsentens norske og svenske hjemmeside. Makan til dritt skal du lete lenge etter! Helt fantastisk tregt, og som oftest blir nedlastningen avbrutt.

Samme nåe jeg skulle oppdatere den forrige routeren, en DI-624. Brukte sikkert 10 forsøk før den fikk lastet ned alt.

Har lest at man ikke skal laste ned fra andre plasser enn der man har kjøpt den. Fra den norske siden blir du sendt videre til den svenske hvis du skal forsøke å laste ned firmware.

Har prøvd sikkert 15 ganger nå. Får ikke kontakt med servere én eneste gang!

Har 2.04, den nyeste firmwaren er 2.07.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...