Kentinho Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hei! Vi har et nettverk med en stasjonær PC og to laptoper. Hastigheten på mitt trådløse nett faller ofte ned på 1.0 Mbps, og hele nettet mitt fucker seg opp. Dette skjer ikke på den stasjonære eller den andre laptopen. Hastigheten er veldig ustabil og faller ned på 1.0 Mbps flere ganger om dagen, ofte blir den værende der i opp til en halvtime. Tror ikke det er min laptop som er problemet, for det samme gjelder når jeg prøver å koble med til Wifi med Xboxen og mobilen min. Har fundert på å kjøpe ny router, men denne er jo bare en måned eller to gammel. Burde kanskje ikke kjøpt den billigste jeg fant Hvilken router burde jeg kjøpe da? Den må kunne brukes sammen med Xbox Live. Endret 26. oktober 2008 av Kentinho Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Prøv å resette hele ruteren. Enten er det en reset-knapp du må holde inne i kanskje 30 sekunder, eller kanskje å skru av rutern og holde av/på-knappen inne i 30 sekunder. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Har prøvd flere ganger. Det merkelige er jo at passordet jeg bruker for å komme meg inn på routeren ikke virker når jeg skal endre på settings Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har du prøvd med bruker admin og passord (ingenting / blank). Når du ikke får tilgang til å lagre data tror jeg det er en gjestekonto (feil admin passord) som du ikke får lov til å gjøre admin arbeid på. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Har du prøvd med bruker admin og passord (ingenting / blank).Når du ikke får tilgang til å lagre data tror jeg det er en gjestekonto (feil admin passord) som du ikke får lov til å gjøre admin arbeid på. Passordet funket når jeg prøvde Firefox. Så det problemet er løst Men hastigheten er fremdeles ustabil. Faller ofte ned på 1.0 Mbps og da funker ikke internett på min bærbare lenger. Sinnsykt irriterende! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 De gamle D-linkrouterne er litt tvilsomme. Nyere D-link som f.eks DIR-655, DIR-635 etc er langt bedre på alle områder. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Tro meg, det er ikke lett å laste ned firmware til D'Links routere fra produsentens norske og svenske hjemmeside. Makan til dritt skal du lete lenge etter! Helt fantastisk tregt, og som oftest blir nedlastningen avbrutt. Samme nåe jeg skulle oppdatere den forrige routeren, en DI-624. Brukte sikkert 10 forsøk før den fikk lastet ned alt. Har lest at man ikke skal laste ned fra andre plasser enn der man har kjøpt den. Fra den norske siden blir du sendt videre til den svenske hvis du skal forsøke å laste ned firmware. Har prøvd sikkert 15 ganger nå. Får ikke kontakt med servere én eneste gang! Har 2.04, den nyeste firmwaren er 2.07. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Her har du firmware 2.07. Fant og lasta ned på under 40 sekunder http://encodable.com/cgi-bin/filechucker.c...8_524_V2.07.BIN Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Her har du firmware 2.07. Fant og lasta ned på under 40 sekunder http://encodable.com/cgi-bin/filechucker.c...8_524_V2.07.BIN Nå har jeg prøvd både din link og den her, men det står fremdeles når jeg logger inn på routeren at det er 2.04 Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Nei, tips meg om en ny router, som funker med Xbox 360. Dette tullet gidder jeg ikke lenger. Denne er så ustabil opp mot min PC at det er skremmende. Hvert femte minutt daler hastigheten ned på 1.0 Mbps og alt går i stå. Jævlig lei nå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Bruker min DIR-635 mot PS3 og det går problemfritt. Her er en XBOX 360 bruker: http://avforum.no/forum/konsoller-pc-gamin...ilken-best.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå