Stiankir Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har akkurat fått meg fiber (30/30) som en del av oss på internatet der jeg bor, deler på. Har en D-link (dir-655) som fordeler trådløst. For å utnytte nettet, strakk jeg en kabel fra routeren til stedet mitt. Problemet er i og for selv sikker ganske så enkelt, men jeg fatter ikke hva og hvordan jeg gjør noe feil. På min stasjonære PC, selvbygd, får jeg ikke signal gjennom kabel; Dvs, det står at kabelen og nettverkstilkoblingen er tilkoblet, men jeg sender ingen pakker til og fra maskinen, og får dermed ikke internet. Har selvfølgelig prøvd ut for å se om det er kabelen som er ødelagt, men det er den definitivt ikke, siden jeg fikk internet på laptopen via kabel. Det rare er at denne koblingen, som for noen dager siden fungerte på den stasjonære, ikke fungerer nå...mens det trådløse kortet mitt i den stasjonære, fungerer flunkende godt. Har prøvd å pinge routeren via kabel, men dette mislyktes. Har et ASUS A8N-E hovedkort, med innebygd Nvidia nForce Networking controller (altså ethernet) Kjører winXP pro. DHCP er skrudd på, og har installert driverne som fulgte med hovedkortet. Noen tips? begynner å bli temmelig desperat. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ingen gule utropstegn i "device manager" som kunne tyde på manglende drivere ? Lenke til kommentar
Stiankir Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 nei, dessverre... vurderer rett og slett å avinstallere alt av drivere som er forbundet med hovedkortet, for å installere de på nytt. Oppdatering om jeg lykkes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå