Gå til innhold

Den store Windows Mobile - tråden!

Anbefalte innlegg

Venn problemet er at jeg sliter med å finne programmer som fungerer bra på WM6.1... :cry:

Så lenge jeg hadde WM6.0 så var det ikke slikt problem. På grunn av det ønsker jeg at alle skal komme med litt mer detaljer sammen med sine anbefalinger slik de som bruker WM6.1 kan trygt teste/bruke dem… :hmm:

Da kan du bruke alle de som jeg har testet og merket med ok, siden alle disse er testet på en WM 6.1 telefon.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
S2SU

-Den mest geniale tastelåsen for trykkskjermsmobiler der ute.

Gyrator 2

-Snur skjermbildet i en rekke applikasjoner/menyer når du snur telefonen (krever accelometer)

Klaxon

-Genial vekkerklokke. (Dersom telefonen din har lyssensor, kan klokken stilles til å slå seg av i det lyset på rommet du befinner deg i slåes på +++.

Fotmob

-Holder deg oppdatert på en rekke ligaer (inkl. tippeliagen) og gir deg scoringsvarsel og liveoppdateringer av en rekke kamper. Denne er helt genial!

TorchButton

-Lommelykt

Alle disse programmene brukes flittig på min HTC Touch Pro. :)

Disse programmene MÅ jeg ha på min kommende HTC HD. Regner virkelig med den vekkerklokke fungerer på HD også, siden den fungerer på Pro.

Eneste er lommelykten, den vil vel ikke fungere på HD siden den ikke har lys/blitz.

Er det virkelig så enkelt som å slå på lyset så holder alarmen kjeft? Det kommer i såfall til å bli mitt mest brukte program i tiden som kommer :)

Lenke til kommentar

Ett greit spill, hverfall bedre enn kabal ;p

- RealDice Texas Hold'em - last ned på: http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-...exasholdem.mspx

Det som er det sjekkeste er at det også går ann med multiplayer over wifi, og at det er gratis :D:D:D

GRemote - Trådløs mus,tastatur,media center kontroll,winamp ååå.. :DD styres ved gsensor tingen å skjermen. lastes ned på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=427097

Programmene er testet på en diamond.wm6.1 å det funker flott :)

Samtidig lurer jeg på om klaxon funker flott hos alle andre? jeg sliter med at noen dager bare ligger telefonen å lyser, isteden for lage lyd. Tror det har med at skjermbeskytter har gått på iløpet av natten eller gudene vet. Itilleg må jeg velge ny ringetone hver gang jeg skifter ringe tidspunkt, ellers hender det av og til det ikke kommer noen lyd heller.

Finnes det ett ringe program med snooze som kan spille mp3 til alarmlyd som går ann å stole på til wm?

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Handango InHand er noe lignende app store for iphone. Lastes ned til mobilen så kan du kjøpe og laste software fra Handango direkte med mobilen.

Få nye WinMob som står listet, men i FAQ'en står det at det skal funke på alle WinMob 2002 og nyere, pluss at det følger med SE X1.

Diamond Cubes

En "terning-simulator som bruker telefonens G-sensor. Gratis. Kan se en video av det

VsNotepad 2.5

Notatbok med mange funksjoner.

Pris: 25 usd.

Funker med Wm 2003, 5, 6 og 6.1.

Diamond TV

Se tv direkte på din mobil. Ingen norske kanaler ennå, men programmet har norsk språk.

Pris: Gratis. Eller 15 euro for lisens. Da får du tilgang til adult channels.

Funker hvertfall på Wm 6 og 6.1.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
S2SU

Gyrator 2

-Snur skjermbildet i en rekke applikasjoner/menyer når du snur telefonen (krever accelometer)

Klaxon

-Genial vekkerklokke. (Dersom telefonen din har lyssensor, kan klokken stilles til å slå seg av i det lyset på rommet du befinner deg i slåes på +++.

Fotmob

-Holder deg oppdatert på en rekke ligaer (inkl. tippeliagen) og gir deg scoringsvarsel og liveoppdateringer av en rekke kamper. Denne er helt genial!

TorchButton

-Lommelykt

Hva med å legge til dl-link for programmene når du først er i gang med å lage en slik liste? :whistle:

Lenke til kommentar

Her er ett gratis program, som du kan bruke til å lese tegneserier på mobilen.

PictoPocket :thumbup:

Dette programmet leser CBDS filer.

Ett flott gratis konverterings program, som konventerer cdr-/pdf-og cbz filer til CBDS filer

er: PictoDS :thumbup:

Programmet fungerer på Windows Mobil 5.0 og oppover, men krever at du har innstallert siste

.NET Compact Framework 3.5

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar

En liten guide på hvordan du legger til helligdager og merkedager, i kalenderen på din Windows Mobil.

Jeg har selv Touch Pro, men regner med at det vil fungere for alle Windows mobil telefoner, som bruker ActiveSync, og har Outlook. (Har du ikke Outlook kan en prøve versjon lastes ned >her<)

Det første du gjør er å legge inn alle helligdag selv på mobilen, av de du ønsker skal vise.

F.eks 1. Juledag. Velg en dato (eller gå til 25. des)--> meny --> Ny avtale -->"Emene";

1. Juledag, "Sted";-blank-, "Starter";25.12.08, "Slutter";25.12.08, "Hele dagen";Ja,

"Forekommer";Hver 25. Desember, "Påminnelse";-dette velger du selv :) ,"Kategorier";

merk av for Helligdager, "Deltakere";-blank-, "Status";Ledig (eller du velger selv).

Du vil nå se at 25. desember har blitt en rød dag i kalenderen.

Så komme det snediga, som jeg helt tilfeldig kom over da jeg lekte litt med helligdagene.

Du kan legge inn slik som morsdag/sommertid etc. For å legge inn Morsdag, som alltid er

den andre søndagen i februar, gjør du på samme måte som beskrevet oppføre, med litt endringer. På "Forekommer";< Rediger mønster > --> Årlig (helt oppe)--> merk i sirkelen foran "Den". velg i rutene "andre" "søndag" "februar" -->velg Neste (påse at det er avmerket for "slutter ikke" -->fullfør, "kategori" velger du enten ny, og kaller det det du vil. Jeg laget ny og kalte den bare for Merkedag, "Status";Foreløpig (bakgrunnen for det, er jeg da kan se at det er noe med denne dagen). Det er kun ved valg av "Helligdag" at dagene blir røde.

Nå er det Påsken og det som blir regnet ut fra 1. Påskedag som gjenstår. Her må du bruke Outlook for å legge dette til.

Åpner Outlook -->Verktøy -->Alternativer -->Kalenderalternativer -->Legg til helligdager

-->velg Norge

Her får du en god del helligdager, men ikke alle og kanskje ikke alle som du vil ha med (slik som Askeonsdag). Du får også 1. Juledag, som jeg skrev først. Men du får den kun 4 år frem i tid, gjennom Outlook'en. Ved å legge den inn på mobilen med at den "slutter ikke", blir den liggende. Så for å ikke ha dobbelt opp av noe, og for å slette de helligdagen som du ikke vil ha, går du inn på kalenderen i Outlook -->Vis -->Gjeldende visning -->Hendelser. Her sletter du de posten du ikke vil ha. Hold inne Ctrl, mens du markerer de helligdagen du ikke trenger, eller vil ha, og trykk så på slett knappen helt øverst (stort kryss).

For de som ønsker å gjøre endringer i Outlook sin helligdags liste, finner filen Outlook.hol (du finner denne i mappen 1044. Altså c: -->Programfiler -->Microsoft Office

-->Office12 -->1044) eller bare gjør ett søk på 1044. Finn filen OUTLOOK. Sjekk at det er rett fil ved å høyre klikke og velg "Egenskaper". Det skal da stå Fil: Microsoft Office Outlook Holidays (.HOL). Avbryt og høyreklikk igjen, velg "Åpnes i" og velg "Notisblokk".

Finn [Norge] og gjør de endringen du ønsker. Tekst formatet er "-teksten-,åååå/m/d" eks: 1. Juledag,2008/12/25

Her er outlook.hol filen OUTLOOK.zip

Her er en liste på div hellig-/merkedags datoer:Helligdager.txt

Denne Outlook filen inneholder kun Påskedagene (fastelaven, palmesøndag, kristi himmel. etc)og går frem til år 2015. Åpne filen, og velg "Åpnes i" notisblokk visst du ønsker å gjøre endringer. Men for å få lagt helligdagen inn i outlook, må du velge å åpne den i Outlook. (Høyre klikk og velg "Åpnes i" for å velge hvilke program du ønsker å åpne den i).

Du kan åpne den på skrivebordet visst du ønsker det, må ikke ligge i 1044 mappen, og kan slettes etter bruk.

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar

Denne gjør at ukedagen vises ved siden av datoen. Fant denne inne på xda-developers sitt forum.

Så nå vises det oppføre klokka, på min Touch pro :14.11.08 fredag

weekday.zip :thumbup:

Edit:Du kan også laste ned Advanced Configuration Tool v3.3 da får du flere valg.

f.eks (menu-->more settings-->touchFlo 3D) Home page date format: dddd d MMMM yyyy

vil gjør at det står: fredag 9 januar 2009

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar
Via internett? Så det koster penger altså?

Via internett, ja. Om det koster penger for noen er jo avhengig av hvilken tjeneste som blir brukt. Med WiFi koster det jo ikke noe ekstra. Og med månedlig 3G abb. koster det heller ikke noe ekstra. 3G med pris per MB vil koste noe, men det er jo ikke snakk om mye data som utveksles.

Det er faktisk et valg som heter "hent med sms", eller noe lignende. Den har jeg ikke prøvd, men jeg tipper at en sms blir sendt automatisk til Gule Sider for å be om info. Men jeg liker å kunne se hvem som ringer før jeg tar telefonen, og i tilleg koster det ikke noe ekstra for meg.

Etter samtalen kan man velge å legge personen som har ringt inn i kontakter på mobilen. Da legger den til og med inn adressen automatisk! Hvis man ønsker det kan man klikke "locate in google maps" mens man ser på kontakten for så å få frem kart over hvor personen bor.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
S2SU

Gyrator 2

Klaxon

Fotmob

TorchButton

-Lommelykt

Kunne ikke hatt med noen linker til disse slik at vi også kunne lastet dem ned?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dere ser ut til å kunne en del om htc hd... jeg fikk min for 2 dager siden. Plutselig mens jeg satt å spilte på tlf stoppet den helt opp, og jeg måtte ta ut batteriet for å slå den av. Når jeg slo den på igjen virket ikke touch flo 3dn... Og uansett hva jeg gjør, vil den ikke slåes på.

Noen som har gode råd å gi her??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...