GbNoR Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Windows 6.5 og Android 2.01 på samme telefon Gjelder kun for Touch Pro(1 & 2), Touch Diamond(1 & 2 og Touch Hd, Her er oppskriften: 1. Hardspl For å kunne flashe - installere ett annet operativ system (OS), en det som opprinnelig er på mobilen, må systemet løses opp. Dette gjelder for å kunne installere custom Windows roms (slike du finner på XDA) ...i bunn og grunn gjøres dette veldig enkelt. For enkelte er det tanken på at eventuelle garantier, eller at telefonen kan bli ødelagt, som stopper de fra å gjøre dette (eller andre årsaker). Viktigste er at du laster ned Hardspl fra: Diamond siden - hvis du har en Touch Diamond, Blackstone siden - hvis du har Touch HD, Raphael siden - hvis du har Touch Pro etc Dette gjøres en gang. Husk backup av telefonen, før du setter igang. Det finnes også Spl'er som åpner telefonen opp for kun en gang, og som går tilbake til fabrikk oppsette etterpå. Greit hvis du er nervøs for eventuelle garantier, ellers er det litt ork, og måtte flashe dette for hver gang du installerer en ny rom. Etter dette kan du laste inn hvilken som helst rom. Det eneste du bør tenke på er: Er rom'en laget for din telefon (Diamond, Blackstone(Touch Hd), Rapael(Touch Pro) etc, og om den er for gsm telefoner. Les mer her om Hardspl: XDA Hardspl - spl 2. Installer Android !!Fjern pinkoden fra telefonen!! Jeg har selv Touch Pro, så jeg skriver om det som jeg gjorde. Har du en annen type telefon, er du nødt å lese deg frem til hvordan du skal gjøre dette, enten gjennom det som jeg skriver og også videre på forumet. Backup via Gmail, hvis du ønsker dine kontakter etc skal være tilgjengelig på Android. Jeg lastet ned Gen.Y PX-TP R0 with XDANDROID (Standard|Core)Standard version. I denne så får du Windows og Android i en DualBoot. Det vil si at du i oppstarten av telefonen så får du en 10 sek valg, om du ønsker å starte opp Windows eller Android. Android fungerte fint, men fikk ikke Windows til å starte. Tok derfor å installerte siste versjon av Energy 'Phoenix 2' lastet så ned Gen.Y DualBOOT v1.04 CABs (Trengte ikke å installere Android på nytt, da denne ligger på minnekortet.) Jeg har nå Windows 6.5 og Android på telefonen. Oppdateringene til Android får du fra denne siden [prj][android.eclair.2.0.1] I hovedsak klipp og lim (Les siden) og husk: !!Fjern pinkoden fra telefonen!! Endret 3. februar 2010 av GbNoR Lenke til kommentar
Dessel Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvordan laster man ned applikasjoner til HTC HD2? Ser på flere internettsider at de legger ut noen slags pixlete bilder, men det skjønner jeg selvfølgelig ingen ting av. Noen som vet? Takk for svar! Lenke til kommentar
osmano Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det finnes mange gratisprogrammer til WM-telefoner. Prøv her Ellers finnes det mange gode tips i førsteposten i denne tråden Lenke til kommentar
KurtHakon Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hvordan laster man ned applikasjoner til HTC HD2? Ser på flere internettsider at de legger ut noen slags pixlete bilder, men det skjønner jeg selvfølgelig ingen ting av. Noen som vet? Takk for svar! Mener du QR-koder? Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hei! Min første post her. Jeg kjøpte meg en HTC HD2 i dag, og dette er den første touch telefonen jeg eier, så jeg skjønner pent lite enda, men det kommer vel etterhvert. Hvis ikke så blir det sikkert no masing fra meg her.. Uansett, det jeg lurer på er: Jeg har hørt rykter og snakk om at det skal være mulig å få Android som OS på HTC HD2 på en måte. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Isåfall, noen som har noen erfaringer med dette, og hvordan man går frem for å fikse det? Takk for svar! - Rune Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei! Min første post her. Jeg kjøpte meg en HTC HD2 i dag, og dette er den første touch telefonen jeg eier, så jeg skjønner pent lite enda, men det kommer vel etterhvert. Hvis ikke så blir det sikkert no masing fra meg her.. Uansett, det jeg lurer på er: Jeg har hørt rykter og snakk om at det skal være mulig å få Android som OS på HTC HD2 på en måte. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Isåfall, noen som har noen erfaringer med dette, og hvordan man går frem for å fikse det? Takk for svar! - Rune Hei Rune, først og fremst, velkommen til forumet Og neste punkt på agendaen: Gratulerer med ny HD2! Og så skal jeg endelig svare på spørsmålet ditt: Det er ikke mulig å kjøre Android på HD2 ... ennå. Det er mulig å få til på andre WM-baserte telefoner (Touch Pro hvis jeg ikke tar helt feil), så det blir kanskje mulig på HD2 også etterhvert. Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei! Min første post her. Jeg kjøpte meg en HTC HD2 i dag, og dette er den første touch telefonen jeg eier, så jeg skjønner pent lite enda, men det kommer vel etterhvert. Hvis ikke så blir det sikkert no masing fra meg her.. Uansett, det jeg lurer på er: Jeg har hørt rykter og snakk om at det skal være mulig å få Android som OS på HTC HD2 på en måte. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Isåfall, noen som har noen erfaringer med dette, og hvordan man går frem for å fikse det? Takk for svar! - Rune Hei Rune, først og fremst, velkommen til forumet Og neste punkt på agendaen: Gratulerer med ny HD2! Og så skal jeg endelig svare på spørsmålet ditt: Det er ikke mulig å kjøre Android på HD2 ... ennå. Det er mulig å få til på andre WM-baserte telefoner (Touch Pro hvis jeg ikke tar helt feil), så det blir kanskje mulig på HD2 også etterhvert. takk for svar en annen ting jeg sliter med er flash, når jeg surfer på opera browseren. når jeg prøver å se videoer o.l på f.eks YouTube, så får jeg beskjed om å laste ned adobe flash player. men den versjonen jeg blir linket til, funker ikke. Heller ikke pocket pc funker... så hvis noen her kunne hjulpet meg, er jeg evig takknemlig! Lenke til kommentar
osmano Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Prøv å let på XDA-dev. for HTC HD2: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=532 Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei! Min første post her. Jeg kjøpte meg en HTC HD2 i dag, og dette er den første touch telefonen jeg eier, så jeg skjønner pent lite enda, men det kommer vel etterhvert. Hvis ikke så blir det sikkert no masing fra meg her.. Uansett, det jeg lurer på er: Jeg har hørt rykter og snakk om at det skal være mulig å få Android som OS på HTC HD2 på en måte. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Isåfall, noen som har noen erfaringer med dette, og hvordan man går frem for å fikse det? Takk for svar! - Rune Hei Rune, først og fremst, velkommen til forumet Og neste punkt på agendaen: Gratulerer med ny HD2! Og så skal jeg endelig svare på spørsmålet ditt: Det er ikke mulig å kjøre Android på HD2 ... ennå. Det er mulig å få til på andre WM-baserte telefoner (Touch Pro hvis jeg ikke tar helt feil), så det blir kanskje mulig på HD2 også etterhvert. takk for svar en annen ting jeg sliter med er flash, når jeg surfer på opera browseren. når jeg prøver å se videoer o.l på f.eks YouTube, så får jeg beskjed om å laste ned adobe flash player. men den versjonen jeg blir linket til, funker ikke. Heller ikke pocket pc funker... så hvis noen her kunne hjulpet meg, er jeg evig takknemlig! http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4273641&postcount=2 Denne skal visstnok gjøre susen, men jeg har ingen erfaring med denne selv. Anbefaler å lese nøye gjennom før du setter i gang. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei! Min første post her. Jeg kjøpte meg en HTC HD2 i dag, og dette er den første touch telefonen jeg eier, så jeg skjønner pent lite enda, men det kommer vel etterhvert. Hvis ikke så blir det sikkert no masing fra meg her.. Uansett, det jeg lurer på er: Jeg har hørt rykter og snakk om at det skal være mulig å få Android som OS på HTC HD2 på en måte. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Isåfall, noen som har noen erfaringer med dette, og hvordan man går frem for å fikse det? Takk for svar! - Rune Hei Rune, først og fremst, velkommen til forumet Og neste punkt på agendaen: Gratulerer med ny HD2! Og så skal jeg endelig svare på spørsmålet ditt: Det er ikke mulig å kjøre Android på HD2 ... ennå. Det er mulig å få til på andre WM-baserte telefoner (Touch Pro hvis jeg ikke tar helt feil), så det blir kanskje mulig på HD2 også etterhvert. takk for svar en annen ting jeg sliter med er flash, når jeg surfer på opera browseren. når jeg prøver å se videoer o.l på f.eks YouTube, så får jeg beskjed om å laste ned adobe flash player. men den versjonen jeg blir linket til, funker ikke. Heller ikke pocket pc funker... så hvis noen her kunne hjulpet meg, er jeg evig takknemlig! Last heller ned Opera Mobile 10, så slipper du unna problemene. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei jeg er ute etter et program så jeg kan bruke gps'en i min htc touch diamond til og se fart, trenger ikke kart funksjoner Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Last heller ned Opera Mobile 10, så slipper du unna problemene. Jeg syns jeg leste at Opera 10 ikke inkluderer Flash i release-versjonen. Med Opera 10 mister man vel også pinch-to-zoom? Hei jeg er ute etter et program så jeg kan bruke gps'en i min htc touch diamond til og se fart, trenger ikke kart funksjoner GPS Speedometer eller GPS Full Screen Speedometer burde gjøre susen. Endret 25. mars 2010 av AndyG Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Last ned Skyfire da. Den støtter flash. Du må muligens registrere deg først. Eller så kan du f.eks laste ned Youtubeplayer og. Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Infinityball PhoneLog Kom over ett program som loggfører telefonsamtaler, tapt anrop etc til kalenderen. Genialt for oss som av og til glemmer tidspunkt vi ringte f.eks en kunde. Det er iallefall det jeg kommer til å bruke dette progammet mest til. Lastes ned >Her< Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) glem Shazam og TrackID, Midomi kjenner t.o.m igjen nynninga og plystringa di! http://forum.xda-dev...50&postcount=14 Genialt! g Endret 8. april 2010 av toth Lenke til kommentar
akaMadMike Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Er det mulig å oppdrive en oppdatert liste over nytteprogrammer og annet snacks som kan brukes av de nyere (les HD touch 2) Win Mobilene? Når jeg ser gjennom freewarepocketpc o.l. så er det mye utdatert og vanskelig å sortere ut hva som er gode og dårlige programmer. Det jeg hovedsakelig er ute etter er; 1)en god gps tracker for stisykling, langrenn og løping osv. Denne skal helst ha output til nettet/PC med oppsummerings logg for distanse, snittfart og helst så mye stats som mulig. Brukte tidligere nokia sin sportstracker og var greit fornøyd med den (litt mye GPS brudd). 2)En IM klient for yahoo (og helst også msn, gjerne skype og). Her står valget så langt mellom IM+ og Fring - noen synspunkter (utenom pris)? 3)Video program for .avi filer. Her kan man vel kjøpe coreplayer, vet også at det er noe axda-forumet, men det jeg testet derfra krasjet hele mobilen - it avdelingen var lite happy.. 4)Musikk program. Noe som er lettere å bruke med tanke på lister, finne, bytte sanger osv, enn det som følger med. 5)Flash. Trenger flash til mere enn bare youtube, så youtube app holder ikke helt mål. Sikkert mer og, men dette jeg kommer på i farten. Vil nødig løpe ned til IT enda en gang med krasjet mobil... Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Når jeg starter mySpot, kommer følgende beskjed opp: This service is no longer available. Please uninstall the application from your device. Og så fant jeg dette! Endret 27. juni 2010 av Tomriel Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 har windows mobile 6.1 på Min HTC Touch HD, er det mulig å oppgradere til 6.5? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Teknisk sett. Men ikke med en original ROM... Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Vil HTC HD Mini klare windows 7 ? Snakket med HTC og de sa at INGEN telefoner som har blitt solgt så langt vil få muligheten til å oppgradere til OS 7. Skulle jeg ha OS 7, måtte jeg kjøpe ny telefon. Da kommer spørsmål nummer 2: Er det mulig å jailbreake HD Mini og laste ned pirat versjon av OS 7 når det kommer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå