JanO2 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei, som du sikkert leste har jeg problemer med å boote windows på dataen min. La meg føye til at jeg ikke har endret på noe av hardwaren, jeg har kun skiftet kabinett og satt på CPU kjøler. Når jeg skal prøve å starte datamaskinen så kommer jeg helt dit Windows "Screenen" skal frem så blir skjermen svart. Ingen error eller noe som jeg kan prøve å google. Alt av strøm å andre kabler er tilkoblet, Harddisken blir funnet og alt skal være greit. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Hovedkort er; XFX nForce 680i hvis det har noe å si. Kan vel også føye til at jeg fikk en "Error code 26" på LCD'en på HK. Men dette ble bra når jeg disablet 3,5" stasjonen i BIOS. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Lurer på dette jeg også..hadde samme problemet på en annen PC jeg hadde! Fant aldri ut av det..så noen innspill hadde vært saweet! Lenke til kommentar
Hulken Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Innmaten ble behandlet pent under bytte? fort gjort å svi av både det ene og det andre via statisk elektrisitet. det er dessverre noen komponenter som ikke liker å bli plukket fra hverandre etter at de først har vært satt sammen. eksempel jeg kjenner til er cpu og hk, fant egentlig aldri noen løsning på mitt problem, de ville bare ikke samarbeide etter at jeg hadde satt de sammen igjen. men prøv å boote fra cd. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Alt ble behandlet pent, jeg lot alle komponeter stå over natten eller var det 2? Ja uansett, skal prøve å boote fra CD, skal finne den.. Har vært litt hektisk hjemme i senere tid pga av flytting, så jeg skal prøve dette. Takk for tips, mottar gjerne fler. Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Du må gå i BIOS og sette opp hardisk boot, altså vilken rekkefølge de skal start. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Du må gå i BIOS og sette opp hardisk boot, altså vilken rekkefølge de skal start. Det har jeg allerede prøvd, det er ikke løsningen, skal prøve en kompis sin Harddisk å se om den fungerer. Men takk for tipset, trenger fler Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Hmm, Harddisken til kompissen funker, men ikke min... Hvordan kan det ha seg? Lenke til kommentar
schimo Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hmm, Harddisken til kompissen funker, men ikke min... Hvordan kan det ha seg? Da tar du ut din harddisk og setter det i hans maskin og sjekker om det er noe feil på den.. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hvordan skal man da sjekke om den funker? La oss si at man setter kompisens harddisk i kompisens PC, og trådstarters harddisk i samme PCen. Hva skal man da gjøre? Gå inn på harddisken å se om man finner noe galt? Det kan man vel ikke gjøre? Eller skal man prøve programmer som f.eks CCleaner? Tror dere det vil funke å kjøre reparasjon via XP cd? Endret 27. oktober 2008 av Holten Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Man kjører i command prompt windows chkdsk med /F eller /R på system/boot partisjonen på problemdisken. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Ja, nå har jeg å Holten prøvd å starte pcn hans med min harddisk. Både som slave å master, men vi fikk den relativt kjipe Bluescreenofdeath. FAEN! Må sikkert kjøpe ny HDD jeg da? Eller skal jeg prøve meg på en garanti-sak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå