Gå til innhold

Trenger et dipsbelte

hagfors

Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei av alle slags halvveis løsninger for å få lagt til vekt når jeg trener dips, chins osv. Noen som vet hvor de selger slikt? Enten butikker i Trondheim eller på nettet.

Er det noe man skal se etter i et slikt belte, sånn med tanke på kvalitet osv? Vil helst slippe å kjøpe noe skrot som ryker etter en uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje litt jalla løsning dette også, men jeg har vanlig styrkeløftbelte, som jeg fester en liten kjetting i låsen på, sammen med en karabinkrok, slipper jeg å drasse med meg 2 belter på gymet ;) man kan også festet kjettingen rundt hele belte også, hvis spenna ikke er så diger, eller sterk

Lenke til kommentar

Tja, bruker ikke styrkeløftbelte egentlig, så jeg er ikke noe bedre stilt med det tipset. :) Men jeg kunne jo forsåvidt kjøpe meg et. Begynner vel å nå punktet hvor det kanskje ikke er helt sunt å trene markløft helt raw lenger.

Men blir det ikke litt anderledes med styrkeløftbelte kontra dipsbelte? Dipsbeltene henger jo bare løst rundt ryggen liksom, de er ikke spent fast rundt livet sånn som styrkeløftsbeltene er.

Lenke til kommentar
Dipsbeltene henger jo bare løst rundt ryggen liksom, de er ikke spent fast rundt livet sånn som styrkeløftsbeltene er.

Tja, det kommer vel helt an på hvordan du velger å stramme beltet, jeg kan hvertfall ikke se noen stor forskjell på løftebelter og dipsbelter,bortsett fra kjettingen da.

Hvis noen har gode holdepunkter for større forskjeller mellom disse, kom gjerne med dem, dette er jo interessant!

Lenke til kommentar

Kappi har noe bra ja, husker ikke hva det heter, men det jeg tenker på er dobbeltspent, kraftig, bra utførelse og breit, kan være litt kronglete og bruke de første gangene, men det går seg til, du kan feste kjettingen rundt hele beltet istden, for å skjerme beltet på en måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...