Gå til innhold

sigma 18-200 mm f3.6-6.3 rett under 2000, verdt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

ser at det skal være tilbud på sigma 18-200mm f3.6-6.3 dc til 1995 kroner. Tror det kan være en bra pris, men er det verd å kjøpe det? Er det det et godt objektiv? noen som har erfaring? skal kjøpe objektiv, men har blitt anbefalt et tamron tror det var 17-55mm. Forresten noen som kan fortelle hva dc står for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har sigma sin 18-200 mm jeg er veldig fornøyd med det har hatt det i rett over et år. den tar veldig fine bilder skarpe og fine hvis du har blenderen på rundt f11. hvis du tar mye bilder i dårlig belysning vil jeg ikke anbefale det optikken er ikke god nok til det da blir bildene uskarpe en del av gangene men kan også bli gode. i god belysning så er jeg veldig fornøyd med kvaliteten i hvertfall til den prisen. jeg skal kanskje snart kjøpe sigma sin 18-200 mm med bildestabilisator da skal jeg selge sigma sin 18-200 mm med uv-filter verdt ca 550 kr til 1800 i såfall hvis du er interesert.

Lenke til kommentar

DC betyr at det er tilpasset liten bildebrikke.

Klippet fra Sigma om DC:

These are special lenses designed so that the image circle matches the smaller size of the image sensor of most digital SLR cameras. Their specialized design gives these lenses the ideal properties for digital cameras, the compact and lightweight construction is an added bonus!

For min egen del, ville jeg ikke ha hatt et objektiv med brennvidde opptil 200mm uten stabilisator, enten i kamera eller i objektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...