Candey Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Broren min kjøpte seg faktisk en Xbox 360 60GB i går på elkjøp. Sykt billig, 1995 kostet den. Uansett, han bruker HDMI til TVen, men han lurer på hvordan han skal få digital lyd fra Xboxen. Håper på svar. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Broren min kjøpte seg faktisk en Xbox 360 60GB i går på elkjøp. Sykt billig, 1995 kostet den. Uansett, han bruker HDMI til TVen, men han lurer på hvordan han skal få digital lyd fra Xboxen. Håper på svar. Finnes flere måter å få det til på. Har du en forsterker med HDMI inngang og utgang kan du koble til forsterker med HDMI. Ellers må du skaffe en overgang som har optisk utgang, slik du kobler HDMI rett til TV og kobler optisk kabel til overgangen. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvis du ser ved siden av HDMI-kabelen på DETTE BILDET ser du et adapter med optisk og analog lyd ut. Prøv å få tak i det. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Broren min kjøpte seg faktisk en Xbox 360 60GB i går på elkjøp. Sykt billig, 1995 kostet den. Uansett, han bruker HDMI til TVen, men han lurer på hvordan han skal få digital lyd fra Xboxen. Håper på svar. Kunne fått den 100kr billigere hvis han hadde bestilt fra nettbutikken og valgt å hente i butikk. Forresten store forskjeller på priser i butikkene til elkjøp. Var innom en elkjøp i går og der tok de jammen 2495 for den. 600kr mer enn nettbutikken. Det er passe drøyt synes jeg. Tydelig at de prøver å utnytte disse nye bundelene. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Koble HDMI til TVen, og plugg i komponentkabelen som følger med. Der kabelen kobles inn i 360en så er det en liten TOS/LINK-plugg hvor han kan koble til en fiberkabel. Andre enden av fiberen går til stereoanlegget. Lenke til kommentar
Candey Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Da broren min setter i HDMI kabelen i Xbox'en er det ikke plass til å sette i komponentkabelen i Xbox'en. Så må han kjøpe en adapter vedsiden av for å få digital lyd + HD? Det beste hadde jo egentlig vært å kjøpt elite pakka, der får man jo med HDMI kabel, og adapteren. Det hadde i og for se vært billigere ettersom en HDMI kabel ikke fulgte med 60GB pakka. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Broren min kjøpte seg faktisk en Xbox 360 60GB i går på elkjøp. Sykt billig, 1995 kostet den. Uansett, han bruker HDMI til TVen, men han lurer på hvordan han skal få digital lyd fra Xboxen. Håper på svar. Kunne fått den 100kr billigere hvis han hadde bestilt fra nettbutikken og valgt å hente i butikk. Forresten store forskjeller på priser i butikkene til elkjøp. Var innom en elkjøp i går og der tok de jammen 2495 for den. 600kr mer enn nettbutikken. Det er passe drøyt synes jeg. Tydelig at de prøver å utnytte disse nye bundelene. Sikker på at det ikke var elite som kosta så mye? Altså 120 GB...? Lenke til kommentar
Pappa_ Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Da broren min setter i HDMI kabelen i Xbox'en er det ikke plass til å sette i komponentkabelen i Xbox'en. Så må han kjøpe en adapter vedsiden av for å få digital lyd + HD? Svaret er JA! Men det er hvis du spør Microsoft. Siden du spør her, skal du få svaret her: http://www.chadledford.com/?p=50 Dette virker som en drøm. Jeg kjøpte min nettopp for 2300kr hos EB Games, med GH3 + ekstra gitar :-D Kjører forøvrig bilde gjennom HDMI og lyden gjennom den andre dingsen ved bruk av dette trikset. Endret 24. oktober 2008 av haakonnilsen Lenke til kommentar
suzpaz Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Siden du lurer på hvordan du får digitale lydsignaler med HDMI regner jeg med at du ikke bruker høytalerene i TV'n, siden HDMI også overfører lyd. Jeg sitter med en receiver. På min gamle TV brukte jeg vanlig komponent kabel, med Optisk utgang fra den inn i receiveren. Men vil jeg bruke HDMI så kan jeg ikke ha komponent OG HDMI, for du kan bare velge en av de. Så det jeg gjorde.... Jeg sjekket bak på TV'n min (TV ikke receiver) om den hadde en "Optical out]" utgang. Det hadde den. Det jeg gjorde var at jeg kobla HDMI'n direkte inn på TV'n helt vanlig. Så tok jeg en optisk kabel fra TV'n til receiveren. Så gikk jeg inn på TV innstillingene og skrudde av "Use TV speakers". Da bare førte den all lyd fra eksterne komponenter ut i optiske utgangen og inn i receiveren min. Så har 4 HDMI kontakter inn i TV'n og bare en optisk utgang inn til receiveren min. Funker helt fint! Lenke til kommentar
qazy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Broren min kjøpte seg faktisk en Xbox 360 60GB i går på elkjøp. Sykt billig, 1995 kostet den. Uansett, han bruker HDMI til TVen, men han lurer på hvordan han skal få digital lyd fra Xboxen. Håper på svar. Kunne fått den 100kr billigere hvis han hadde bestilt fra nettbutikken og valgt å hente i butikk. Forresten store forskjeller på priser i butikkene til elkjøp. Var innom en elkjøp i går og der tok de jammen 2495 for den. 600kr mer enn nettbutikken. Det er passe drøyt synes jeg. Tydelig at de prøver å utnytte disse nye bundelene. Om du nevner det for selgeren, vil du få produktet til samme pris. Så jeg ser ikke helt problemet. Nettsiden oppdateres vesentlig oftere enn butikken, og fører derfor lavere priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå