vede Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei. Min mobil tok i går kvelden på jobb. Skjermen fikk seg en knekk og derfor trenger jeg nå en ny. Jeg hadde Nokia 6300 og har alltid hatt Nokia så foretrekker det men andre merker kan også foreslås. Siden den jeg hadde og fungerte bra hadde jeg ingen planer om å kjøpe ny nå. Derfor har jeg ikke følgt med så mye for å finne en som kunne passet for meg. Så her trenger jeg deres hjelp. Her kommer en liste med mine behov og ønsker (lånt mal av Shhhh og Remerser: Pris: Helst ikke over 3000kr Bruksområde:Ønsker en god kameratelefon med gode muligheter for musikk og helst med GPS. Abonnement: Telenor/Djuice Merke: Foretrekker Nokia. Kanskje Sony Ericsson. De andre kjenner jeg ikke så mye til. Funksjoner: -Kamera: Må være bra. 3,2mp eller mer -Video: Helst være bra. -GPS: Ønskes men ikke et must. -WLAN: Ikke viktig men hadde ikke hatt noe i mot det. -MP3: Nødvendig -Radio: Ikke nødvendig -Minnekortstøtte: Nødvendig. Fordel med SD-kort da jeg har det fra før. -Bluetooth: Nødvendig -Symbian: Ønskelig -Super3G: Ønskelig men ikke nødvendig -IR-port: Ikke nødvendig Av programmer så liker jeg taleopptak og converter. Bryr meg ikke om spill. Av design liker jeg best klassisk men skyvetelefoner går også bra. Jeg liker ikke folder eller dreietelefoner. Håper dere kan hjelpe meg og viss dere trenger mer opplysninger om hva jeg er ute etter er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hei. Her ser du en del muligheter som oppfyller kravene dine, sortert etter pris: http://tinyurl.com/6con2a Jeg har selv fått sansen for N85, og ville nok ha gått for den. Anmeldelse kan leses her: http://www.mobile-review.com/review/nokia-n85-en.shtml. Den har alt du ønsker, og mer til. N82 er kjent som en av de beste kameratelefonene på markedet nå, og i følge Mobile Review er kameraet i N85 like bra. Den har GPS og WLAN, S60 med Feature Pack 2 og HSDPA (super-3G). Batteritiden skal være bra, og den har også direkte uttak for 3,5 mm jack for lyd, slik at du slipper overganger for å bruke vanlige headset. I tillegg har den radio med RDS og FM-sender, selv om du ikke krever dette. En veldig spennende telefon, med andre ord. Denne koster ca 2650,- med djuice-abonnement. Endret 21. oktober 2008 av Peppep Lenke til kommentar
vede Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Den såg meget intressant ut. Er den lansert? Knappene så ikke så bra ut. Har ikke lest testen enda da men. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Den er like rundt hjørnet. I nettbutikker jeg har sjekket skal de ha den inne fra mandag eller tirsdag. Håper at Amobils test kommer rundt den samme tiden. I forhold til tastene, så ville jeg om mulig ha prøvd dem selv i butikk før kjøp. Min nåværende telefon (N82) fikk en del kritikk for tastene, blant annet i Amobils test. Jeg synes imidlertid ikke at de er dårlig eller ubehagelig en gang, verken nå (etter ca 10 mnd) eller rett etter jeg fikk den. Og det kan jo like gjerne gå andre veien. Så kommentarer på noe subjektivt som tastene ville jeg ikke ha stolt blindt på, verken for at de er bra eller dårlig. Lenke til kommentar
KEX Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Nokia 6220 Classic kan kanskje være en telefon for deg. Den ser ut til å innfri kravene du setter for din nye mobil. Den har et veldig bra kamera, har det meste av teknologi og gir mye for pengene. Minuset er at det er litt vel mye plastikk på telefonen. Nokia 6220 Classic fikk terningkast fem i Amobils test. Mobilen finner du billigst på cdon.com - 2699 kroner uten abonnement. Endret 22. oktober 2008 av KEX Lenke til kommentar
vede Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Har sett en del på 6220 også ja. Skal i hvertfall sjekke disse to modellene ut i butikken. Så får vi se. Viss noen har noen andre forslag så er det bare å komme med de. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det er jo flere alternativer på listen jeg linket til i mitt første innlegg. Eksempelvis kan du vurdere N82 eller N79, som begge er rimeligere enn N85. 6220 vs N85: https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign Du sparer en del ved å velge 6220, men jeg hadde ikke valgt den av følgende grunner: - Mindre skjerm - Den mangler WLAN - Vesentlig dårligere batteri (900mAh vs 1200mAh) (Personlig liker jeg heller ikke mangel på 3,5 mm jack og akselerometer.) Fordelen er at du får ekte blitz (xenon) hvis du går for 6220. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå