GunnarGul Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei Jeg har en veldig irriterende hakking/lagging på pcen, som skjer ca hvert andre minutt. Bilde og lyd hakker i et par sekunder nesten som fps-lag, før det stopper og alt blir som normalt. Dette skjer uansett om jeg spiller eller bare er på internett. Når hakkingen oppstår i f.eks. spill får jeg ikke framerate-drop selv om det føles slik ut. Fps er akkurat den samme. Hakkingen har vært der hele tiden fra jeg kjøpte pcen. Jeg har vista home premium 64 bit. Hardware er 2 hd radeon 4870 i crossfire, intel E8400, Foxconn X38A og 4 gb RAM 800mhz. Har noen en anelse om hva som kan være feil, og om jeg kan gjøre noe med det, eventuelt om noe burde byttes ut i pcen? Takker for alle svar Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 har du sjekket taskmanager om det er en slags "peak" i forbruk når dette skjer? isåfall ta en tur innom programmer og funkjsoner og slett uønsket programvare. restarte. kjør følgende programmer: Ccleaner - for å fjerne gamle filer etc malwarebytes' antimalware - fjerne grums, virus etc. så prøver du å lukke alle programmer på maskinen din. (de som har ikon nede til høyre) og ser om det blir bedre, stopper laggen så vet du hvilket program som lager problem og reinstallerer dette. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar. Jeg tror ikke det har noe med programmer å gjøre. Det har vært sånn hele tiden, også før jeg installerte noe eller var på nettet. Så jeg tviler veldig sterkt på at det er virus osv. Hakkingen får ikke pcen til å jobbe tyngre eller noe sånt, det er mer som det skjer en forsinkelse eller noe, så bilde og lyd hakker. Når det hakker så høres lyden "elektronisk ut". Litt som forstyrrelsen en radio får når den står ved siden av en mobil. Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Takk for svar.Jeg tror ikke det har noe med programmer å gjøre. Det har vært sånn hele tiden, også før jeg installerte noe eller var på nettet. Så jeg tviler veldig sterkt på at det er virus osv. Hakkingen får ikke pcen til å jobbe tyngre eller noe sånt, det er mer som det skjer en forsinkelse eller noe, så bilde og lyd hakker. Når det hakker så høres lyden "elektronisk ut". Litt som forstyrrelsen en radio får når den står ved siden av en mobil. Hadde nøyaktig samme problem i min pc, det var en RAM-brikke som ikke satt helt fast i HKet. Last ned Memory Diagnostic test for ditt operativsystem, den sjekker ramen. www.download.com Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Får ikke brukt memory diagnostic test fordi jeg ikke har noen cder jeg kan bruke. Prøvde å ta ut en og en RAM brikke for å teste dem hver for seg. Det lagga alikevell. Det virker ikke som RAMen er problemet. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg brukte den innebygde minne-sjekk greia som var i windows fra før. Det stod det at det ikke var noe feil med RAMen. Er den innebygde like bra som memtest? Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Ingen som vet hva som kan være problemet? Noen som vet hvordan jeg kan feilsøke, slik at jeg finner ut hvilken del som må bytes ut? Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Pcen klikka og jeg klarte å lage 3 like innlegg. Hvordan sletter jeg innlegg? Endret 3. november 2008 av GunnarGul Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) YESH! (jaaaaaaa!) Nå har jeg endelig funnet ut hva som er feil Det er den trådløse usb adapteren som ikke fungerer ordentlig. Leste tilfeldigvis en erfaring om den, og der sto det at de forårsaket lagg hvert 63. sekund. link Til alle som leser dette, ikke kjøp Linksys WUSB300N Wireless USB adapter. Skal stikke å bytte den i morgen Endret 3. november 2008 av GunnarGul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå