Gå til innhold

BK:(HDR) havet og fjell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I henhold til bildekritikkens retningslinjer skal alle emnefelt starte med "BK" eller lignende.

Trådstarter bes om å endre emnetittelen.

Send en PM eller rapporter førsteinnlegget når dette er gjort, så vil dette innlegget bli slettet.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar

Bilde 1:

Synes ikke dette var like bra som det andre bildet. Jeg savner noe å se på, rett og slett. Kanskje på grunn av det at jeg synes forholdet mellom himmel og hav/land er litt i ubalanse, ser jo at forholdet er det samme på det andre bildet, men der har man noe å sette øyet på, altså sola. ; )

Teknisk sett synes jeg også 2'ern kommer ut merkbart sterkere enn det første. Spesielt bergene i skillet mellom himmel og land/vann. På thumbnail-bildet ser det greit ut, men når man ser på det store bildet ser man at noe ganske galt har skjedd i HDR-prosessen der. Ser ut som du på en måte har forsøkt å lage fjellet litt høyere, men jeg mistenker at HDR er skyldneren. :p

Bilde 2:

Syntes det er veldig bra teknisk, ingenting jeg ser i farta ihvertfall. Motivet er fint også, men jeg synes det er ett eller annet rart med sola, spesielt siden den speiles lengre ned på bildet. Kanskje det hadde hjulpet hvis du hadde fått med den linja sola pleier å legge igjen langs vannet på havet hvis du hadde tatt bildet fra en litt høyere vinkel? Da hadde blikket blitt ledet ned til den "andre" sola i dammen ihvertfall. Men den ville jo sannsynligvis ikke vært der, siden vinkelen var høyere. Jaja, en tanke ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...