RasmusKRiis Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hva synes dere? Har hatt mye problemer med HDR så jeg er veldig fornøyd med de selv, men da er spørsmålet er de bra? Endret 24. oktober 2008 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hva synes dere? Har hatt mye problemer med HDR så jeg er veldig fornøyd med de selv, men da er spørsmålet er de bra? likte bilde til høyre best, veldig stilig bilde Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Liten ide å klone vekk de svære støvkornene på sensoren kanskje? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Liten ide å klone vekk de svære støvkornene på sensoren kanskje? Sorry, men skjønte ikke hva du mente? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Liten ide å klone vekk de svære støvkornene på sensoren kanskje? Sorry, men skjønte ikke hva du mente? Osv. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Ok takk Endret 22. oktober 2008 av cyclo Fjernet unødvendig bildeqoute Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 blir ett veldig "animert" bilde. Om det var hensikten med bilde så har du oppnådd det. Horisonten heller veldig mot venstre på begge bidlene. Ville ha rettet opp det. spesielt på bilde 2 som jeg blir sjøsyk av å se på. Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Syns himmelen blir helt feil i forhold til selve bildet. Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Likte bildene godt Spesielt bilde til høyre.. Men hva er de flekkene på bildet? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Av de to, så var det vel bare bilde nr. 2 jeg så på to ganger. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 syns bildet med månen var veldig pent.. Forgrunnen fungerer bra, bildet er noe skeivt som allerede nevnt. Men det er en rask fiks . Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg likte bilde 2 best, men du bør rette opp horisonten slik at den blir vannrett. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Likte bildene godt Spesielt bilde til høyre.. Men hva er de flekkene på bildet? Støv på sensoren. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Som de andre her så likte jg nr 2 best, vet ikke helt mn d var noe med fargen på himmelen i bildet nr 1 som jg ikke likte.. Kan bare føye til at jeg også sliter litt med HDR, iallfall når jeg ser hva andre klarer å få til Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 I henhold til bildekritikkens retningslinjer skal alle emnefelt starte med "BK" eller lignende. Trådstarter bes om å endre emnetittelen. Send en PM eller rapporter førsteinnlegget når dette er gjort, så vil dette innlegget bli slettet. Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Bilde 1: Synes ikke dette var like bra som det andre bildet. Jeg savner noe å se på, rett og slett. Kanskje på grunn av det at jeg synes forholdet mellom himmel og hav/land er litt i ubalanse, ser jo at forholdet er det samme på det andre bildet, men der har man noe å sette øyet på, altså sola. ; ) Teknisk sett synes jeg også 2'ern kommer ut merkbart sterkere enn det første. Spesielt bergene i skillet mellom himmel og land/vann. På thumbnail-bildet ser det greit ut, men når man ser på det store bildet ser man at noe ganske galt har skjedd i HDR-prosessen der. Ser ut som du på en måte har forsøkt å lage fjellet litt høyere, men jeg mistenker at HDR er skyldneren. Bilde 2: Syntes det er veldig bra teknisk, ingenting jeg ser i farta ihvertfall. Motivet er fint også, men jeg synes det er ett eller annet rart med sola, spesielt siden den speiles lengre ned på bildet. Kanskje det hadde hjulpet hvis du hadde fått med den linja sola pleier å legge igjen langs vannet på havet hvis du hadde tatt bildet fra en litt høyere vinkel? Da hadde blikket blitt ledet ned til den "andre" sola i dammen ihvertfall. Men den ville jo sannsynligvis ikke vært der, siden vinkelen var høyere. Jaja, en tanke ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå