Jerry1 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei Har planer om å sette opp en "hobby-server". Servern skal kjøre en Java applikasjon som skal ta imot spørringer og styre audiostreaming med webgrensesnitt. Og fungere som en FTP server, database server og eventuelt andre ting. Men jeg vil ha muligheten til å slå av og på diskene som jeg vil, mens datamaskinen er på. Hvis eventuelt diskene er avslått og noen prøver å browse disken skal denne slå seg på automatisk for så å slå seg av igjen etter en vis tid den har vært inaktiv. Grunnen til at jeg vil slå av diskene er fordi jeg har 4 disker som er gammle og er av merket Western Digital noe som sier seg selv, fryktlig mye bråk OS: Linux, Windows server 2003 eller XP. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Enkelt dette finnes allerede i Windows... Se under strømsparings alternativer hvor du finner skjermbeskytteren. Lenke til kommentar
Jerry1 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Enkelt dette finnes allerede i Windows...Se under strømsparings alternativer hvor du finner skjermbeskytteren. Det her bare slår av hardisken etter en viss tid den har vært inaktiv. Den har ingen muligheter til å slå av disken direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå