Kani Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Jeg har nettopp kjøpt dette hovedkortet. Kan det stemme at hvis jeg har både en harddisk og en dvd-brenner som trenger IDE-kontakt så sliter jeg? Er dette kortet beregnet mer for SATA? Klør meg litt i hodet her, men så er jeg ganske blank på data da... Her er en link til kortet link Ehh...noen som skjønner hva jeg mente med det der? Endret 21. oktober 2008 av Kani Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ser ut som om det kortet har bare 1 IDE kontakt ja. Du sliter ikke nødvendigvis siden IDE kabler pleier å ha 2 kontakter. Det du eventuelt kan gjøre er å flytte harddisken og CD-ROM'men såpass nærme hverandre i kabinettet at de kan kobles på èn IDE kabel. Det kan innebære at din CD-ROM kommer til å stå litt lavt i kabinettet (laveste spor for CD-ROM) og harddisken skal stå på høyste harddiskspor i kabinettet. Det er vel den enkleste løsningen jeg kommer på i farta. Lykke til! Lenke til kommentar
Kani Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Aha.... Takk takk Lenke til kommentar
Kani Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Bare en kjapp liten ting til: Når jeg monterer rammen, skal begge brikkene (har to 2048-brikker) stå i det oransje feltet, begge i det grønne, eller 1 i hver? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Sjekk manualen slik at du får en brikke på hver minnekanal. Ellers, så kan jeg legge til at det er bare 1x IDE tilkobling på ALLE hovedkort nå til dags siden dette plukkes vekk som støtte i brikkesettene. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Husk også å sjekke at jumper-setting bak på harddisk og Dvd står korrekt i forhold til hverandre (og bytt om på dem om nødvendig), før du monterer de inn i kabinettet Harddisken skal stå som (MA) Master Dvd som (SL) Slave Jumperen dekker to pinner som vist på bilde (illustrasjon) Endret 21. oktober 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Kani Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk for hjelpen. For å gjøre det enkelt for meg selv bestilte jeg ny harddisk. Denne. Noen som vet om det er en god harddisk? Stille? Eller har jeg dumpa ut på et dårlig kjøp? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Seagate er bra greier Må si meg enig med den mekaniske saken her Seagate er disker med pålitlighet, skal du ha maks pålitlighet så kjøper du ES diskene, de koster men de skal holde, men uansett hvilken Seagate disk du velger så har 5 års garanti! Lenke til kommentar
Kani Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Suverent! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå