Pjuus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) *nevermind* Løst det. Endret 22. oktober 2008 av Pjuus Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei alle sammen Jeg trenger litt hjelp til en innlevering jeg har i historie. "Vurder ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet" Altså skal man vel finne konsekvensene av ideologiene? Ideologiene er i hovedsak: sosialisme, liberalisme og konservatisme, men kan også ta med naszisme, fascisme og kommunisme. Håper noen kan hjelpe, jeg har søkt på nettet og lest i boka, men finner ingenting om det. Faget ditt er historie. Som jeg forstår oppgaven, skal du bruke dine historiekunnskaper om 1900-tallet. I tillegg til de ideologiene du nevnte, har vi for eksempel framveksten av fagforeninger i kjølvannet av industrialismens utvikling. Fagforeningene (LO) og sosialdemokratiet (velferdssamfunnet) har påvirket både enkeltmennesket, samfunn og stater. Og nettet vrimler av info! - Ikke begrens deg til ordet konsekvens, ordet betydning gir deg mere å spille på. Du kan også beskrive nedbyggingen av samme velferdssamfunn og den samtidige fremvekst av en annen ideologi; den tidsaktuelle økonomiske liberialismen. Lykke til! Lenke til kommentar
Pjuus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) [..] Endret 22. oktober 2008 av Pjuus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå