Gå til innhold

Ustabil pc!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:oops:

 

CPU: Q-tec 400W

Cpu q-tek 400w, den var nye :D

Nei til problemet. Har du oppdatert windows og alle driverne til systemet ditt, skjermkort, brikkesettet osv.

Men det kan og være noe galt med psu'en din, så har du mulighet til å teste med en annen psu ville eg prøvd det.

Har du foresten sett etter oppdateringer til spillene?

Lenke til kommentar

Har vært utallige ganger borti slike problemer. Mitt tips er å teste ei annen rambrikke, eller om du har to så prøv med en ad gangen. Men vær på vakt for statisk elektrisitet, disse nye vasse brikkene tåler ingenting iforrhold til de gamle greiene. Lykke til.

Det er heller ikke å anbefale overklokking, de yter nok egentlig. skal du drive med slike ting så er det en god del man bør sette seg inn i, pluss att man bør ha gode nok brikker og de er DYRE.(hvis man ikke er jævl... heldig med ei billigbrikke da..)

Lenke til kommentar

Hello!!

 

Jeg har lignende problemer, pcen min skruer seg av etter ca 1 time uten grunn :( og uten sammenheng med hva jeg driver på med. Da må jeg dra ut powerkabelen i noen sekund før den vil starte igjen.

 

Har "kokt" det ned til at jeg tror det enten er hovedkortet, processor eller ram (har koblet fra alle devices, prøvd annen strømforsyning og prøvd annet skjermkort).

Eneste jeg ikke har prøvd er en annen processor eller annet ram (men har prøvd en og en av de ram brikkene jeg har)

Tror heller ikke det er temperaturforhold (cpuen ligger på ca 40 grader idle)

 

Har et Abit KT7-raid kort med en athlon thunderbird 900mhz, windows 2000 når jeg har i harddisken. (testet med et geforce 3 kort og et ati skjermkort, en 300W psu og en 500W psu, ram vet jeg ikke. (ingen klokking)

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Takk

Lenke til kommentar

Sjekk temperaturen på CPUen. Kan hende at kjøler ikke sitter skikkelig på, evt. for mye/lite goop, dårlig vifte mm. Når man spiller brukes mer av CPU kraften enn ved surfing på internett. Temperaturen kan sjekkes i bios eller med egne monitorprogrammer.

 

Prøv heftig MP3 konvertering (mange store wav filer til mp3, evt. wma til mp3). Slår maskinen seg av da (etter 10-20 min heftig konvertering), er det ganske sikkert pga. dårlig kjøling.

 

En annen mulighet er å prøve CPU stabilitetstest program og memtestprogrammer.

Lenke til kommentar

viser til annet innlegg av meg, med normalt oppsett, restarter ustanselig, til stor irritasjon. Satte ned FSB fra 133 til 100, vel det funker stabilt på FSB100, men svarten kor tregt det går. :cry: , underklokking :cry:

 

Systemet mitt er

amdxp2000 m/silent twin, stabilt på 50-52 grader, underklokka til 1250mhz :(

gigabyte GA-TVRX kt333

1 stk 512 DDR pc2700 ram - Noname

Radeon8500 le 64 mb

300 w enermax

60 gb baracudaIV

1 cd-rw-1dvd-1floppy

 

regner med at det må være minne som ikke takler det. skal bestille ny minnebrikke

 

Keep on Rocking

Lenke til kommentar

Du har sikkert tenkt på dette, men jeg må spørre:

 

Kjører du et systemprogram i bakgrunnen som overvåker prossessoren (temperatur o.l.) eller annen maskinvare? Jeg hadde et lignende problem da jeg kjørte ASUS systemovervåking. Måtte til slutt avinnstallere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...