HooligaNs117 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) I følge DENNE saken på VG.no har Microsoft nå teknologi til å sensurere ut banning på xbox live og bytte den ut med ett lite piip istede.. Hva syntes dere om dette? Hvis dette kommer hit så er det helt klart de siste kronene microsoft har fått fra meg. At amerikansk puritisme skal påvirke oss her for å beskytte sarte amerikanske barneører er helt idoiotisk. Nå er det riktignok ikke sikkert dette er noe som blir lagt til på xbox live, men håper virkelig ikke dette er noe som de klarer å få tredd nedover ørene på oss. Ikke det at jeg er avhengig av å banne på live men syntes det er enda mindre riktig og få amerikanske moralistiske ideer dytta inn over alt. Hva mener dere? Endret 21. oktober 2008 av HooligaNs117 Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Helt enig. Er man så sart at man ikke tåler visse ord, får man nesten holde seg unna nettspilling. Synes MS gjorde mye riktig med sonene sine på XBox Live. Hvor bekymrede foreldre kunne velge familie-sonen, mens den vulgære ungdommen kunne holde seg i hardcore-sonen. Rimelig genialt, og etter hva jeg har erfart, like funksjonelt. Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Skjønner egentlig ikke helt at du vil slutte å bruke XBOX Live pga detta. Greit nok, det er plagsomt at vi i Norge må bli plaga av USA's overfølsomhet for ordbruk. Men that's life. Når du hører pip, så vil du jo skjønne at personen har banna, og er frustrert. Men det beste hadde kanskje vært å laga detta som en Family setting. Men vil ikke dette kunne gi forsinkelser på lyden? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg synes kanskje systemet kunne (note: Kunne) Blitt intergrert i familie sonen, men jeg er helt mot piping, hvis banninga skal bort så skal den helt bort ikke noe piping fordi det ødelegger bare. Lenke til kommentar
Uytrew Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så dere syns det er sjarmerende med pubertale amerikanere som skriker ut eder og galle (you f***ing c**t motherf****r osv) når man spiller over Live? Greit nok at det er i overkant drastisk, men den grenseløst irriterende språkbruken hos enkelte kan ødelegge mang en god spillopplevelse... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvis det fungerer bra så er jo det greit nok, men det må da fungere på alle språk/dialekter, blir vel også et problem hvis enkelte ord blir oppfattet som banning. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvis dette blir gjennomført vil det bare bli en stor pipekonsert på Xbox live. Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Istedenfor sensur som dette, burde de heller ha ett bedre system for tilbakemeldinger fra live brukere. Alt burde vært logget for en periode, så live operatører kunne gå inn og høre hva brukere du klager på sier - og stenge de ute av live. Og da mener jeg ikke at vi alle skal være så følsomme at vi ikke tåler ett f-ord her og der. Men disse sutrete drittungene som sitter og slenger med kjeften bare fordi de taper i multiplayer burde blitt utestengt for minst 1 mnd pr gang. Jeg spiller for og ha det gøy, ikke for og høre på 14 åringer som vet de ikke kan få fysisk juling bli så nettharde som det går ann. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg blir ganske irritert vær gang jeg må si Hold skjeft til folk som dør en gang og banner og finner på unskyldninger helt fram til neste gang de dør og da starter de på nytt igjen. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Med litt ettertanke kan det nok være litt i overkant drastisk og si opp live pga. det men det er nesten en prinsipsak for meg. Er egentlig litt hyklers av meg. Hater enkelte ting med amerikansk kultur men er alikevel storforbruker av amerikansk underholdning. Er enig med at det kan være behagelig og slippe 14 årige drittunger menm på en annen side kan man jo bare mute dem. hvis det er noe man kan velge selv med hvilken zone man spiller i er det nesten greit. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg synes egentlig ikke at sone systemet er noe bra har liksom ikke merket noen forskjell og jeg har prøvd nesten alle. Litt on topic vil jeg jo igjen si at det kan bli gøy å se om de kun har det på engelsk, det er jo forstårlig hvis det kun er på engelsk fordi jeg tror i allefall at fleste parten prater engelsk Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Det virker som om sone greiene egentlig kun er noe som står i profilen ja. Har heller ikke merket noe forskjell der, har stort sett bare spillt på underground og pro.. Lenke til kommentar
worthy Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Litt merkelig egentlig, med tanke på at man kan allerede mute i de fleste online spill, evt skru av chat'n før man spiller. Ser virkelig ikke grunn til å gjøre noe slikt og om man synes det er så forferdelig å høre på de små barna whine, vel mute and get on with life. Lenke til kommentar
Joakim_B Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Å utsette et spill i noen uker fordi det inneholder noen få muslimske setninger er ok, men å sensurere banning? Nei fy faen! Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Mute er min beste venn. På cod4 har jeg alle på mute hele tiden. Lenke til kommentar
TWBug Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Mute er min beste venn. På cod4 har jeg alle på mute hele tiden. Er enig i at mute er bra, og at det kunne blitt løsningen hvis sensuering av banning ble en realitet. I alle fall på cod4. men selv om mute fungerer bra på cod4 så er det også spill hvor det er tildels viktig å samarbeide.(Som i f. eks halo 3 når alle prøver å komme opp i rank.) Kan ikke se for meg spille Halo med en eneste lang pipelyd i høyre øret. Endret 21. oktober 2008 av TWBug Lenke til kommentar
Amored Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Kult Da får jeg enda en grunn til å le av aggresive folk på Live. Ikke nok med at de banner og kaller opp folk på andre siden av jorda, men ordet blir også borte. Jeg spår morsomme timer i Saints Row 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå