stasomfaen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hei! Vi fikk akkurat vite at vi skal ha noe styrketester over jul. Vi kan velge mellom pushups, situps, planken, benkpress. Noe jeg har lyst til å velge er pushups og benk. Men hadde vært godt å bli sterkere i magen også. Så jeg lurer på om noen kunne hjulpet meg med et program framover? Det jeg har av utstyr er benkpress (justerbar) 20 kg (har ikke fått tak i mer vekter, men skal få tak i mer snart.) og 2 manualer med vektskiver (20 kg tilsammen). Jeg driver allerede med "one hundred pushups" programmet (er på uke 2 xD), er det ok for armhevninger? For vil bli bedre i magen, og i benk, men samt. i pushups. Kravene jeg har hørt hittil er bare på benk og armhevninger. Det er 66 kg i benk for gutter, og 30 armhevninger. Så plis, noen som kan hjelpe meg? Har lyst til å få 6'er på testene så jeg må nå kravene. EDIT: Jeg har også roapparat med luftmotstand. Takker for svar! EDIT: Jeg er ca. 176 og veier 65 kg. Går nå Vg1. Endret 24. oktober 2008 av robbern9292 Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Hei. Vi har nettopp hatt push-up test på skolen. Jeg klarte 32. Det man gjør for å forbedre seg i nesten alt det er å øke på med en armheving, ett minutt til på tredemølla osv. Start fra der du er. Hvis du f.eks er på 15 armhevinger akkurat nå, så pusher du på med 16 neste gang du trener. Jeg råder deg virkelig til å gjøre dette. Det funka for meg! Vet jeg ikke svarte på det orginale spørsmålet ditt, men jeg svarer siden du nevnte armhevinger. Lykke til! Endret 22. oktober 2008 av medlem-122769 Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Jau jau, takk for at du svarte Lenke til kommentar
eflas Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Synes det høres litt rart ut at du skal ta 66 kg i benk, som faktisk er en god del vekt, men bare 30 armhevinger. Armhevingene er sannsynligvis det letteste, og jeg vil anbefale at du øker med 2 eller 3, kanskje til og med 5, for hver gang du trener. Husk at det er samme musklene som gjør armhevingene som du bruker med benkpress. Hvis 6-karakter for gutter bare er 30 armhevinger, ville jeg personlig ikke trent armhevinger men kun benkpress. Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Herregud! 6'er på vår skole i armhevinger var 55 stk! Jeg burde fått 6'er.... Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Takker for svar... Får vel gjøre i stand noe vekter til benken gitt.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 for guds skyld, ikke tren kun benk, "mageøvelser" og pushups. Du kommer til å skade deg på en-to-tre! Få inn knebøy, markløft, roing og pullups så har du noe som kan funke noenlunde. Du vil også øke mer i benken om du tar andre øvelser (som fokuserer på andre muskelgrupper) samtidig. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Ja, har snakket litt med folk nå.. Tenkte selv at jeg måtte få inn beintrening. Men takk for svar, vil ikke se ut som ei pære. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nå vet jeg ikke alderen din eller tyngden din, det kan ha litt betydning for hva som er enklest. 66 kilo i benk kan være utrolig lett, hvis du f.eks. veier 80 kg, eller det kan være forholdsvis tungt dersom du veier 50 kg. Pushups er litt mer uavhengig av størrelsen sånn sett, og 30 pushups burde jo være dritlett å trene seg opp til. Hva er kravene i planken og situps da? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Kravene vi hadde på skolen min for en stund siden var 80 kg i benk og 40 push-ups. Så er en del forskjell på skolene ser jeg, dette var ungdomsskolen disse kravene var på for ett par år siden. 66 kg burde gå ganske enkelt for deg For meg er det verre med push-ups enn benk men alle er vi forskjellige Bare stå på du Lenke til kommentar
eflas Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 80 kg i benk for ungdomsskolen??? Så de spinkleste guttene i klassen på 60 kg skal løfte 80?? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Takk for alle svar. Jeg er ca. 176 og veier 65 kg. Har spilt hockey og fotball, men det er var i 8. klasse jeg slutta. Går nå Vg1. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nå vet jeg ikke alderen din eller tyngden din, det kan ha litt betydning for hva som er enklest. 66 kilo i benk kan være utrolig lett, hvis du f.eks. veier 80 kg, eller det kan være forholdsvis tungt dersom du veier 50 kg. Pushups er litt mer uavhengig av størrelsen sånn sett, og 30 pushups burde jo være dritlett å trene seg opp til. Hva er kravene i planken og situps da? er ikke nødvendigvis lett å trene seg opp til 30 pushups, når jeg benka 100 så lå vekta på ca 64 kg, og da greide jeg nok ikke mer enn 30 - 40 pushups max, synts de kravene som dere har på skolen er latterlige, greide ikke benke 80 når jeg gikk i 10 ende. Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 hei jeg går i 10.ende, og for meg er 60, eller 80, eller 135 som er min maks i benk ikke noe problem, men jeg veier 112 kg(ikke feit, men muskler;) ) jeg er dårlig på pushups pga vekten. jeg tar bare runt 35-40 pushups, mn det er jo egentlig ikke så verst ved tanke på vekten men jeg klarer jo sikekrt en 70-80 pushups uten klapp, men det er ikke skikkelige armhevninger;) du bør trene variert alle muskler i kroppen, IKKE BARE TREN 1 ELLER 2-3-4 MUSKLER, DA SKADER DU RYGGEN MED EN GANG!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 10 klasse og 135 kg benk? du har vel ikke 28 cm lang penis også da? Jeg føler at du skryter på deg en del kilo her, men skal ikke si imot. Btw så er benk en skryteøvelse og ikke noe spesielt annet en tekninkk for å klare mye kilo. 66 kg er ikke noe problem å trene seg opp til på la oss si 4 mnd der man trener relativt hardt. 30 armhevninger vil jeg si er virkelig lett i forhold til benken, men sånn er det nå satt opp så bare å godta det hehe.. Som flere sier her, vis du skal trene på ordentlig så ikke bare ta de tre øvelsene, men tren hele kroppen. Skal du derimot trene for å få 6er, så er det bare å benke som faen husk mye proteiner! Anbefaler tunfisk Tunfisk i olje!! ikke i vann for det smaker rett og slett dritt Tunfisk på skiven er godt, men enda bedre i salat! Smaker faktisk kylling hehe. håper dette hjalp litt, selv om jeg kanskje ikke svarte HELT på spørsmålet jeg heller Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Mye bullshit her i tråden ja. Hvis målet ditt er å klare kravene, og med ditt utstyr tilgjengelig, er det egentlig ingen grunn til å fokusere på noe annet en push ups og benkpress (med støtteøvelser). Du blir ikke sterkere i benkpress av å trene pull-ups eller knebøy. Push ups kan være vanskelig å trene seg opp er man overvektig / tung, mens benk kan være greiere. 66 kg i benk og 30 push ups er nok mulig med dine stats, men det spørs hva du ligger på i dag (samt hvordan push-upsene skal bli utført). Tren benkpress og push-ups, samt skuldrene. Les litt rundt hvordan dette bør gjøres, eller spør her. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Push ups kan være vanskelig for noen. Er selv 195 og veier 75 kilo. Ikke stort med muskler på arma og ekte push ups med kassa i gulvet tar på. Mens kompisen min som ikke har særlig lange armer har det litt lettere. Men som sagt tidligere, 30 er ikke noe problem om man vil. Man kan ta de ekstra 30 (opp til 60) på psyken =) Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Skjønner ikke at skolene ikke har ..% av kroppsvekt som krav øvelser med vekter. Latterlig om en på 45kg skal ta like mye som en på 100. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ja, det er ganske dumt... Og folk som ikke har trent mye før har lett for å skadde muskler og sener av å plutselig løfte så mye... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Av å plutselig løfte så mye? hvis man ikke greier å løfte 80 kg så greier man ikke løfte 80 kg, så med mindre du ikke har spottere (noe jeg går utifra at dere har på skolen) så skal det mye til for å skade seg i f.eks benk, med mindre du bare slipper stanga ned på kroppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå