Gå til innhold

Elektro eller Media og kommunikasjon

Rankiz

Anbefalte innlegg

Jeg greier ikke bestemme meg for om jeg skal gå media og kommunikasjon eller elektro.

Interisserer meg i de fleste fag, med snitt på rundt 4,7. Det eneste jeg ikke er så god til er engelsk muntlig, selvom min skriftlige karakter er god.

Kan vel karaktirisere meg selv som en datainteressert, det går for det meste i spill, men følger det hadde vært spennende å gå dypere inn i dataverdenen. Hele familien min er utdannet innen elektro, og jeg synes elektro også høres spennende ut. Ellers kunne jeg tenke meg å kanskje gå studiespesialisering og bli ingenør(sivilingenør?)

Er også veldig flink med tall, har 5+ i matte, så økonom hadde kanskje vært noe.

Kom med forslag og jeg skal gladelig skjekke dem ut! :!:

post-136616-1224600258_thumb.jpg

Endret av -WonderBoy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du velger elektro vil du jobbe med maks 25% data på grunnkurs etter min erfaring. Du vil bruke mye tid på å koble opp elektrisitet i hus, sette opp automatiseringsanlegg og lignende. Det er også ganske mye tung matte (syns jeg og de fleste andre ihvertfall, og jeg hadde bra matte på ungdomsskolen)

Lenke til kommentar

Hvis du vil bli ingeniør innen elektro synes jeg du heller bør gå elektro+forkurs eller tilsvarende enn allmenn (og gjerne ta fagbrev også). Men, det er klart, går du allmenn har du ikke tatt bortkastede fag om du vil noe annet etter VGS-årene.

Det er ikke så mye data første året på elektro, men andre året kan du ta VG2 Data og elektronikk. IKT kan du også gå, dette kan man vel også ta med Media og kommunikasjon første år?

Det er mye regning på elektro, men det er ikke så veldig vanskelig, du snur stort sett på formler. Jeg hadde 4-5 i matte på ungdomsskolen og fikk 5 i elektrofaget med mest regning (elektroteknikk). Mattefaget du må ha er veldig lett, velger du ekstra matte er det selvsagt mer utfordrende. Men skal du bli ingeniør bør du ta til deg all matten du får, for på ingeniørstudiet er det regning og atter regning.

Økonom er ikke så dumt, er du ambisiøs satser du på å komme inn på siviløkonomstudiet på NHH. Det krever et høyt snitt, så da er det bare å jobbe på.

PS: Ikke ta alt jeg sier for god fisk, sikkert noe som har forandret seg siden jeg gikk elektro før Kunnskapsløftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...