Hulken Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Trenger litt hjelp. Har en pc liggende som booter opp hvis hdd er koblet til men slår seg av etter alt i fra 10 sec til 1 min. Hvis hdd er koblet fra starter og går maskinen som den skal, eller den maser om å få en device å boote fra riktig nokk. Hddene kommer fra en annen maskin med windows og drivere til annen hardware enn den i maskinen nå. > Spørsmålet er hvordan jeg skal få til å boote fra cd, med hddene tilkoblet. regner med at jeg må få innst OS på nytt for å få rette drivere til hardware? men slår seg jo bare av med de tilkoblet. for å utelukke en del ting: - Har byttet PSU, trodde det først var den som lagde problemer. ingen virkning - Hddene funker som bare det(testet) - kan bygge pc jeg tror det kan være Hovedkortet som trøbler, høres det smart ut? var dette forståelig? Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Spørsmålet er hvordan jeg skal få til å boote fra cd, med hddene tilkoblet. Gå inn i BIOS og definere boot order. Sette CD ROM før HD. Lenke til kommentar
Hulken Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 slår seg av i bios også med hdd tilkoblet:S uten hdd kommer jeg meg ikke inn i bios:@ Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 prøvd forkjellige kabler fra HK til disk? en annen IDE/SATA port? se om det løser problemet. sette IDE disken til master/slave/Cable select, se om det løser det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå