Fatboy Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei. Er det noken fotobutikkar i Trondheim som framkallar mellomformat? Helst noken som faktisk framkallar sjøl og ikkje berre sender til Tyskland, men alt er av interesse. Har kjøpt et Holga 120 kamera og tenkte å prøve meg litt på å framkalle svart-kvit film, men ønsker også å kunne bruke fargefilm. Har forstått det slik at fargefilm er en del meir komplisert å framkalle sjøl, så ønsker å la fotobutikken ta seg av det i starten. Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hør med Langø på Heimdal, de fremkaller et par tre ganger i uka. Jeg leverer 135 film der, men går ut ifra at de bruker bl.a mellomformat selv. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Takk for tipset. Skal ta meg en runde i sentrum til helgen og sjekke andre fotografer også. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Elitefoto på torget gjorde det ihvertfall før ombyggingen, men de har nedskalert filmsalget såpass siden at jeg ikke kan påstå jeg er sikker lenger.. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Er ikke så veldig mye mer komplisert å fremkalle fargefilm enn sort/hvit film. Krever høyere temperatur og er mer kresen på at tempraturen er stabil og rett. 0,5 c å gå på på E6 i hvertfall. Kortere holdbarhet på utblandet kjemi er det og. Men er kanskje best å få andre til å gjøre det til å begynne med i hvertfall uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå