stormelf Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Tenkte på muligheten til å plassere en kameramobil i vinduet på hytta, og få denne til å sende meg et bilde automatisk hver dag, eventuelt når jeg sender den en melding. Kunne vært veldig greit for f.eks. se hvor mye snø det er på vinteren. Hvordan kan jeg få til dette på en enklest og billigst måte? Må jeg ha en smartmobil eller holder det med en vanlig enkel kameramobil? Noen som har prøvd noe lignende? Jeg må naturligvis koble mobilen til et stort eksternt batteri for at den ikke skal gå tom for strøm, det er ikke noe problem. Og dette er bare for moro skyld så hvis telefonløsningen koster mer enn en tusenlapp så er det nok uaktuelt. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ja, testet et slikt program for ca 1 år tilbake, da sendte man en SMS melding til telefonen, så knipset den bilde og sendte tilbake. Men det var kun til Symbian (smarttelefoner). Men mulig det finnes noe slikt til andre telefoner også. Skal se om jeg finner igjen programmer, fikk litt lyst til og leke litt med dette selv nå Ellers husker jeg at Nokia(?) også har et eget produkt som er til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå