KjellV Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Skal sette sammen en ny PC til en familie som ikke bruker PC'en så forferdelig mye. Den bør helst være stille. Har satt opp dette: Chieftec Dragon M-ATX svart 200W MSI KT4M-L M-ATX med Lan, lyd, USB2.0 og AGP8X XP2100+ BOXED 256MB TwinMOS PC3200 Samsung DVD sort Sort floppy Seagate Barracuda V 60GB Creative Modem 56K V92 Sapphire Radeon 9100 128MB Tastatur & mus. De trenger ikke brenner og de har en brukbar skjerm. Synspunkter? Tror dere strømforsyningen holder? Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Det er ok men Hovedkort ikke bra men kan ta http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl :wink: Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 ja, men jeg vis bild det er Bra Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 ja, men jeg vis bild det er Bra HÆ? Hvis du ser litt etter så har jeg valgt et micro ATX kabinett og tror på jeg får litt dårlig plass hvis jeg velger A7N8X. Dessuten er det overkill til denne maskinen. PS: Man har ikke lov å ha animerte avatarer. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Å ja stemme ikke kjøpe det Hilsen Thomas. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Det så jo relativt bra ut det oppsettet der, men husk at ifor å få en stille PC, så må du vurdere nøye de delene som støyer mest: - PSU. Jeg kjenner absolutt ikke denne strømforsyningen, jeg ser at folk som har bestilt dette kabinettet også har kjøpt vifter på Komplett. Du burde se om du kan finne noen tester av dette kabinettet et sted. - CPU vifte: En boxed vifte er sjelden mest påkostede. Det finnes mange tråder her ang. viftestøy, min egen favoritt er MIST Silent Twin på www.microplex.no. - Harddisk: Her har du valgt den mest stillegående av dem alle, denen har jeg vært borti flere ganger, senest min nye 80GB i min egen PC. Den er meget støysvak. - Vifte på grafikkort: Disse er ofte av dårlig kvalitet og kan risikere å bråke mer etter et par år. Du får grafikkort uten vifte også. - Vifte på hovedkort. Noen hovedkort har vifte på chipsettet, men det har ikke det som du har valgt. - Kabinettvifter. Jeg antar det ikke følger med noen slike på ditt kabinett, men jeg vet ikke. Hvis ikke, så er det kun PSU viften(e) som suger ut den varme luften. Det kan bli i minste laget. For å dempe støyen så kan du kjøpe 10mm matter på Torshov Bilrek. eller lign. En Zalman Fanmate til å regulere CPU vifte f.eks. kan også være kjekt å ha. Lykke til! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Synspunkter? Tror dere strømforsyningen holder? Tror PSU'n holder - forslag: Radeon 7500 64 mb ddr - kjøpte nettopp ett fra Komplett som var uten vifte ( m.t.p. støy og strøm ), og det takler jo det aller meste. . Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg skal putte inn en kabinettvifte med en Fanmate på ja. Tenkte på dette skjermkortet for det varer litt lenger enn 7500. Barna skal spille en del spill på maskinen. Eldste er 8-9 år tipper jeg på så det blir ikke de ekstremeste spillene. Viften på dette kortet tror jeg støyer lite. Er samme kort som 8500 og det har jeg. Viften støyer ikke noe som helst så å si. Er CPU-kjøleren jeg stusser mest på. Se om jeg finner en som støyer lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå