WheelMan Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Vi tar en nærmere titt på MSIs nye hovedkort med AMDs 790GX-brikkesett. Les mer Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke verst! Nvidia Nforce 790GX chipset, testet med Intel Core 2 Quad Q6600 (@ 3.6GHz) Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 testoppsett med intel cpu på et am2+ kort? hvordan? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som har lest korrektur med ølbriller her tror jeg Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Her var det mye rot ja! Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Denne artikkelen var jo ubrukelig. Fullt av feil i teksten, blant annet Intel-CPU på AMD-socket (yeah right) og sist jeg sjekket, leverte ikke Nvidia et brikkesett som heter 790GX. Også verdt å merke seg at det står at BIOSet er fra Phoenix, mens bildet er av et AMI-BIOS. Får håpe artikkelen blir fikset opp. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Må si jeg liker måten de designer northbridgekjølerne for tiden! MSI har jeg sett har vært ekstra gode på dette. Design teller! Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 roflmao. Hvorfor er det sånn at de kule produktene ikke kommer til norge, jeg fikk forrige tirsdag ett kult lite hk. Bios er også viktig. pwm og, sikker på at det micro atx hk't mitt er mye bedre på klokking og. basert på 790GX! Microatx. 2xpci-e støtter 140W cpu. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Er dette en spøk? Eller er testen alvorlig ment? Bare kluss her Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Beklager å si det, men jeg ble forvirra av testen. Jeg lurer også på en ting. Det var vel ikke testet crysis med den integrerte grafikkløsningen?:O Klarer den 30+fps med alt på very high? Det sliter jo mine to 8800gt med.. Ser ut som det er puttet på et radeon 4870 her? Edit: Ser at det var brukt et 8800gtx nå jeg som leste litt fort over det første gang Endret 21. oktober 2008 av SLiks Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Er det bare meg som roter men skal ikke dette kortet ha minnebrikkene i slot 1 og 2 for å kjøre i dual channel mode? Ifølge bildet fra biosen din så kjører du brikkene i spor 1 og 3 altså singel channel mode. Dette ville i tilfellet forklart den ræva minneytelsen du får som resultat... Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Beklager å si det, men jeg ble forvirra av testen. Jeg lurer også på en ting. Det var vel ikke testet crysis med den integrerte grafikkløsningen?:O Klarer den 30+fps med alt på very high? Det sliter jo mine to 8800gt med..Ser ut som det er puttet på et radeon 4870 her? Testkonfigurasjon Maskinvare Hovedkort MSI DKA790GX Platinum Prosessor AMD Phenom X4 9750 RAM 4 GB Crucial BallistiX(800MHz 4-4-4-12 @ 2,2v) Strømforsyning Bequiet! 700 Watt Straight Power Skjermkort Club3D 8800GTX – Forceware 177.41 Harddisk 4 x 160 GB 2,5" SATA @ Rocketraid 2320 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ahh, leste det akkurat nettopp. beklager missforståelsen:) hehe. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ahh, leste det akkurat nettopp. beklager missforståelsen:) hehe. Unganged eller ganged ?. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Er det bare meg som roter men skal ikke dette kortet ha minnebrikkene i slot 1 og 2 for å kjøre i dual channel mode? Ifølge bildet fra biosen din så kjører du brikkene i spor 1 og 3 altså singel channel mode. Dette ville i tilfellet forklart den ræva minneytelsen du får som resultat... Godt poeng, men de kan da virkelig ikke ha greid å gjøre noe så idiotisk? Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Er det bare meg som roter men skal ikke dette kortet ha minnebrikkene i slot 1 og 2 for å kjøre i dual channel mode? Ifølge bildet fra biosen din så kjører du brikkene i spor 1 og 3 altså singel channel mode. Dette ville i tilfellet forklart den ræva minneytelsen du får som resultat... Godt poeng, men de kan da virkelig ikke ha greid å gjøre noe så idiotisk? Er ikke noe idiotisk ved det. Det er enkelt å missforstå oppsettet for minnebrikkene, da det forandres så og si hele tiden. noen ganger er det ikke meningen at brikker skal stå i samme farge en gang. noe som får meg til å tro at testpanelet har gjort det riktig, men at for oss som ikke har prøvd dette ser det feil ut. Endret 21. oktober 2008 av SLiks Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som kan fortelle meg hva som er så banebrytende med akkurat dette hovedkortets jumperclocking, eller er bare artikkelforfatter litt fersk på området, selv jeg har vært med siden bios-overclocking var en drøm. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som kan fortelle meg hva som er så banebrytende med akkurat dette hovedkortets jumperclocking, eller er bare artikkelforfatter litt fersk på området, selv jeg har vært med siden bios-overclocking var en drøm. hehe, asus var trege med bios oc. Og faktisk msi hadde jumpere mener jeg å si på socket a. banebrytende nei. en gang i tia fantes det verken BIOS eller Jumpere for å klokke, da måtte man lodde krystaller på Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Spørsmål. dette er phenom, kjøres det unganged (64) bit eller ganged 128 bit (unganged = best, 13 GB/sec lett med noen fine brikker Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som kan fortelle meg hva som er så banebrytende med akkurat dette hovedkortets jumperclocking, eller er bare artikkelforfatter litt fersk på området, selv jeg har vært med siden bios-overclocking var en drøm. hehe, asus var trege med bios oc. Og faktisk msi hadde jumpere mener jeg å si på socket a. banebrytende nei. en gang i tia fantes det verken BIOS eller Jumpere for å klokke, da måtte man lodde krystaller på http://www.technoyard.com/hardware/motherb...133/page_1.html Dette hovedkortet hadde jeg en gang i tiden, det overlevde tre prosessorer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå