siDDis Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Eg kjenner til dir(), men den returner mykje anna rart i tillegg. Korleis returnere bare metoder eller properties? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) dir() returnerer ikke så mye annet egentlig, men den returnerer metoder som er arvet fra baseklassene også pluss "interne" metoder som __str__ osv. obj.__dict__ inneholder alle instansvariablene til et objekt, men ikke metoder eller properties (jeg bruker ordet properties i python-betydningen, altså de som er laget med property()-funksjonen). Litt avhengig av hva du skal så kan du hente ut det du skal fra dir() ved å luke ut interne metoder, altså de som starter med __. Men denne vil returnere både propertien og get/set-metodene til en property. Edit: Hvis du vil forklare litt mer hva du skal så kan jeg jo kanskje komme med andre forslag Feks noe basert på decorators, som jeg selv har brukt med hell til lignende ting Endret 21. oktober 2008 av steingrim Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Prøv inspect modulen http://www.python.org/doc/2.5.2/lib/module-inspect.html inspect.getmembers(obj, inspect.ismethod) vil finne alle metodene til obj. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Oh sweet, den visste jeg ikke om. Batteries included indeed Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Takker, det der virka som akkurat det eg er ute etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå