aspic Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hei! No er eg pokker meg lei av å leite etter bærbar pc, difor slenger eg inn eit lite innlegg her: Eg er på leit etter ein grei allrounder. Krava er at den skal kunne dra heilt kurrante spel, som f.eks. red alert 3 (ja, eg veit eg kjem til å bli skuffa), Counter-Strike: Source Star-craft 2 (den gong det kjem) og liknande. I tillegg må det vere lang batteritid, samt ein støysvak pc. Eg hadde sett meg ut følgjande: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=375531, men det er absolutt ingen som har den inne på lager no, eller som vil få den inn innen ein månad. Derfor er eg no på leit etter eit alternativ. Eg vil halde meg nede på 15-talet når det gjeld skjermstørrelse, i og med at denne skal draast opp og ned til skulen Alternativet her: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10552325;fl:0 Då vil eg "berre" få med 2GB ram, men i tillegg køyrer rammen på høgare hastighet, samt betre prosessor. Men for å vere ærleg liker eg ikkje heilt looken til den maskina. I tillegg las eg ein stad at den støya litt. No snakka eg akkurat med kundeservice her, og dei rekna med ca. 12-14 dagar leveringstid på denne.. Då er eg jo forsåvidt like langt.. Budsjettet mitt ligg på 6-8000 kr. Har de forslag til andre bærbare eg bør ta ein kikk på, evt. vente til? Har de innspel på dei to eg allerede har vist? Kom med det! Endret 24. oktober 2008 av aspic Lenke til kommentar
jaddå Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 har du sett på zepto sine maskiner? ZEPTO Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Dei såg jo rimleg greie ut. Eg fall litt for Nexus A15: Intel C2 DUO P7350 – 2,00Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts Zepto Zpro2 N-Standard (NBG) Ingen operativsystem ønskes DVD-RW / CD-RW SATA Keyboard Orion/Nox NO BLACK Nox/Orion 6 Cell Miljøavgift Bærbar WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3 Online Discount Nexus A15 Value ODD-Bezel - Black Manual Nox/Mythos/Orion Anthea NO 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ 200GB 7200rpm SATA Hårddisk til KR 7 605,39 Inkl. moms. Men dei sender vel frå Danmark? Det står jo forventa avsendelsestid: 8 dager. Så tar jo evigheiter før eg får han. Lenke til kommentar
jaddå Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja, det er diskutert en del i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...howtopic=975653... Selv bestilte jeg en Nox a14, som kommer i starten av november. gode specs, men tviler på at batterikapasiteten er den sprekeste, ikke for min del iallefall (bestilte 6 cell) men gjør ikke så mye for min del... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Den bedriftspc'n eg har no har heile 10 min batterikapasitet. Så all auke derifrå er rein heaven for meg. Eg kom òg over: https://www.mamoz.no/produkt/PQF55E-01J01JN...-114_P8400.html Men den er litt i dyraste laget for meg. Eller for kva eg vil leggje i ein bærbar som heilt sikkert er utdatert i løpet av 2 månader. Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg vurderer denne: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10552325;fl:0 hdmi utgang er ihvertfall et stort pluss i mitt tilfelle! Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Høstens beste student/skole-PC http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...r-pc-lxaqb0x636 Jeg synest den er sykt billig til å være så heftig! Skal klare fint å kjøre RA3 den der, eller folkens? Eneste negativet er vel batteriet. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei. Vist du skal ha bærbar så finn en med 19 tommers skjerm, ellers vil du angre veldig. Se også til at det er et godt skjermkort siden det er nærmest umulig å oppgradere senere. Det er enkelte modeller som kan oppgradere skjermkort, men som oftest er det integrert eller loddet fast til hovedkort. Minne og hardisk er relativt enkelt å oppgradere selv senere. Men det er best at du finner en bærbar med så mange ramplasser som mulig. (mer en 2) slik at du kan få litt effekt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Høstens beste student/skole-PC http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...r-pc-lxaqb0x636 Jeg synest den er sykt billig til å være så heftig! Skal klare fint å kjøre RA3 den der, eller folkens? Eneste negativet er vel batteriet. Uanset, når eg først skal oppdatere vil eg ta litt skikkelig i. Den der blir for "mid-range" for mitt tilfelle. Alu-tech: 19 tommer er desverre uaktuelt då eg heller kjøper ein stasjonær. Eg er klar over at eg bør ha fleire ram-plassar til rådighet, men til no har eg berre funne bærbare pc'ar med 2 slotter. Ser ut til at dette meir eller mindre er blitt standard. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 hold deg unna Zepto. kjøp fra Multicom - et seriøst og bra firma. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Eg ser du var negativ til Zepto i ein anna tråd også Indie. Kan du fortelje kvifor? Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 hovedsaklig fordi halvparten av lappiene deres enten a) aldri blir levert, eller b) er ødelagte når de kommer frem. samt det at lappien jeg selv kjøpte var ødelagt, og at jeg ikke får penga igjen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
DoniDracula Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Sjekk link. Mye PC for pengene. Nettopp blitt satt ned pris på hos en rekke butikker. HP DV5-1095eo Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Oj.. Den har eg ikkje lagt merke til før. Var kanskje litt i dyraste laget, men akkurat på smertegrensa. Veit du kva hastighet minnet køyrer på? Litt dumt med "berre" 5400 rpm harddisk, men er vel heilt overkommeleg, og sikkert ganske standard på bærbar. 5400rpm lager vel mindre støy? Btw, nokon som veit korleis støyen/varmeutviklinga er på denne? Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Den HP'n er mye PC for pengene, men har vesentlig dårligere batteri (som standard) enn Aceren (5930G). Sjekk evt. test på CNET. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå