mortensol Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Dette er min første stasjonære, har ingenting av utstyr fra før. Behovene mine er ikke de største, ca 8000,- virker som et ganske fornuftig beløp å bruke. Maskinen skal brukes til noe spilling, 3d tegning i Autodesk Revit, ellers internett og dokumentbehandling. Jeg er derfor interessert i kommentarer på oppsettet mitt. Handlevogn. - Er hovedkortet godt nok? Jeg ser at det ikke holder mer enn et par år, men med tanke på pris er det er greit kort? - PSU er valgt med tanke på en fremtidig oppdatering. Kjøper jeg denne nå, kan jeg vel beholde denne neste gang jeg oppdaterer? Holder da 650W til Crossfire? - Burde jeg heller gå for et Antec Sonata III med medfølgende PSU? - Burde jeg velge en annen prosessor, siden dette er på budsjett og kravene mine ikke er de største? Har ikke tenkt til å overklokke. Flott hvis noen har forslag til endringer som presser prisen ned samtidig som ytelse ikke svekkes nevneverdig. Takk! -Morten Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Noen kommentarer på f.eks hovedkort? Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg synes oppsettet ser greit ut, men PSU vil kanskje være litt svak for crossfire. Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar! Dersom jeg går for et Antec Sonata III kabinett, kan den medfølgende PSU byttes ut dersom jeg en gang i fremtiden trenger mer kraft? Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) En kraftig strømforsyning vil ofte være litt lengre enn de som yter midt på treet. Hvordan dette vil passe inn i Sonata III tør jeg ikkie si noe om. Men på generelt grunnlag ville jeg hvilken dag som helst kjøpt kabinett og PSU separat, for å få best mulig kvalitet på dem begge Endret 22. oktober 2008 av maN1C Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Da prøver jeg med en 450W fra Corsair. Har jo kun 1HDD og ingen planer om overklokking eller noe, så da er vel det tilstrekkelig? Byttet også ut hovedkortet siden jeg mest sannsynlig bestiller fra amentio, og der var det ikke noe særlig penger å hente på et P35 fremfor et P45 kort... Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg tror du klarer deg fint med 450W slik oppsettet ditt er Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Har endret litt på oppsettet., så da har jeg noen nye spørsmål. - blir ytelsen merkbar mindre ved å gå fra en E8400 til E7200? - noen som har noen formeninger om støynivået til oppsettet? Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Du vil merke forskjell i spill, tror ikke det vil være merkbart i det andre du skal bruke maskinen til. Standard vifte på CPU og GFX vil nok lage en del støy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå