Anterialis Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hei, jeg har en Belkin ruter som jeg absolutt ikke liker. Jeg har hatt en Apple Express-ruter koblet til her, og den funket utmerket. Dette var dessverre en kamerat sin, så jeg måtte levere tilbake, å bruke min gamle ruter (kjøpte i fjor), altså en Belkin F5D9230-4 versjon 3xxx. Problemet med denne er at den gir meg 17kbps (!) i nedlastningshastighet! Hvis jeg kobler TPkabelen rett i pcen (fra veggen) får jeg riktig hastighet (1800kbps ned, 700kbps opp ca), men når jeg kobler via ruteren, får jeg 10-67kbps ned (varierer litt) og riktig hastighet opp (6-800kbps). Dette må jo bety at feilen ligger i ruteren, men hva kan være årsaken? Jeg har prøvd å kun koble ruteren opp mot nettet, altså å deaktivere all form for kryptering, kanal er på auto, og sånn. Altså kun satt opp for å få internett, ingen ting annet. Hastigheten blir den samme. Hva i all verden kommer dette av? Kan en ruter bli ødelagt på en måte som dette? jeg mistenker at det er et MAC problem. Jeg bor i Polen, og her er internettstrukturen litt annerledes. Jeg har statisk IP rett fra veggen, og mac-restriksjon. DVS, at jeg må ringe inn til leverandøren hvis jeg kjøper ny ruter ol, slik at de kan entre den nye ruterens mac-adresse inn på serveren slik at jeg blir godkjent. Dette for å forhindre at naboen kan putte inn min statiske IP å få internett.. Men jeg har ringt til denne fyren, og han sier nå at han har lagt inn belkin-macadressen. Stemmer nok det, fordi om det hadde vært mac-adressen som var feil, da ville jeg vel ikke fått internett i det hele tatt? Jeg kan surfe på nett, og skrive denne posten, men alt går fryktelig tregt... Noen andre forslag til hva jeg kan prøve ut før jeg kaster ruteren ut vinduet og kjøper min egen Airport Express? På forhånd takk =) EDIT: Jeg har forsøkt å finne andre firmwares, men uten hell. Jeg prøvde denne linken (http://www.belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F5D9230-4&aid=8593&scid=0) men når jeg skal trykke for nedlastning av min versjon (ver. 3) så kommer jeg bare til en side med masse tegn. Prøv dere. De andre versjonene fungerer selvfølgelig, bare ikke min. Typisk.. Vet dere om andre steder jeg kan laste ned denne firmware fila fra? Det funker nemlig ikke å oppdatere via ruteren heller. Trykker jeg knappen "check firmware", står det bare "Cannot connect to the firmware information server, please double check the wan connection." Håpløst. Forslag? Endret 21. oktober 2008 av w3p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå