Ekko Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hei Kort fortalt har følgende skjedd: Jeg kjøpte meg et nytt hus. Mens huset ble bygget fikk vi elektrikerfirmaet som var hyret av utbygger til å gjøre noe ekstraarbeid utover det som skulle være i huset opprinnelig. Ekstraarbeidet ble betalt direkte fra oss til elektrikerfirmaet. En av disse tingene var spotter. Dagen etter jeg flyttet inn røk en pære i ene spotten. Jeg hadde mye å gjøre og det gikk noen mnd før jeg skiftet pæren. Når jeg skiftet pæren viste det seg at det ikke var lys i den nye pæren heller, altså var spot-sokkelen tilsynelatende død. Jeg skøyv dette foran meg og tenkte at dette tar jeg på 1-årsbefaringen av huset med utbygger, men innser vel at han sikkert vil si at dette må du ta opp direkte med elektrikeren. Det er nå snart 1,5 år siden jeg har overtatt huset og 1-årsbefaringen lar vente på seg, utbygger er fryktelig treg. Men det jeg lurer på er hvilke rettigheter jeg har mot elektrikeren, bør de komme og fikse spotten min gratis? Endret 21. oktober 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Du skal si fra så fort feilen intreffer. Jeg blir ikke overrasket om du møter litt motstand etter så lang tid... Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Den er jeg med på. Men hypotetisk sett, hvis man oppdager en feil på en håndverkertjeneste, hvor lang garantitid har man på slikt arbeid? Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Garantitiden avhenger vel helt av firma som utfører tjenesten. Reklamasjonstiden derimot er jeg usikker på. Sjekk om du kan finne noe på www.forbrukerportalen.no Kanskje det er noe der. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er vel håndverktjenesteloven som omfatter disse tilfellene. http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/...verk*&& Forbrukerrådets forenklede tolkning : http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023900532.26 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Takk skal dere ha for alle svar. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Han har sitt på det rene mener nå jeg. Mindre feil man oppdager i løpet av det første året kan du vente med å varsle fra om til det holdes ettårsbefaring. Hvis det er snakk om mer omfattende mangler, må du varsle entreprenøren umiddelbart. Gjør du ikke dette, kan du miste din rett til å reklamere på mangelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå