Gå til innhold

hjelp til kjøp av ny laptop

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter for tiden på en gammel Compaq Evo N610c som jeg bruker til "det vanlige", dvs surfing, pokerspilling, musikk osv. Men maskinen er så treg at jeg ikke en gang kan kjøre pokerklienten med animasjon på!

Har en stasjonær maskin som jeg kjøpte for over 2 år siden, denne bygget jeg med tanke på at den skulle takle BF2. Litt usikker på specs ettersom den ligger borte i et hjørne etter at jeg flyttet til Bergen for å bli student. Men jeg tror det er noe sånn som Athlon 64 3200, 3 GB minne, PowerCologo X800 (eller noe sånt?) 256MB.

Er egentlig veldig fornøyd med den, men jeg vil heller ha en laptop med lignende specs som jeg kan ta med meg inn på stua, opp til venner, etc.

Jeg burde vel egentlig ikke bruke noe mer enn 6000 ettersom jeg er student.

Men så fant jeg denne:

Multicom Compal JHL90+ GeForce® 9600M GT 512MB Centrino 2

"spekket" den opp til at den koster 8800,- ca.

• 15,4" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare) [+313,-]
  • INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W [+310,-]
  • 250GB SATA 5400RPM 2.5" [+58,-]
  • 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB) [+284,-]
  • Intel® Turbo Memory 2GB
  • Innebygd bluetooth

Legger inn Vista Ultimate eller XP pro og Ubuntu regner jeg med.

Denne burde vel være like god som den gamle stasjonære? Faktisk en god del bedre mener jeg på.. Hva sier dere?

Om noen reagerer på oppløsningen, så er jeg IKKE kresen på den. Personlig mener jeg 1680x1050 blir for smått..

Maskinen blir kanskje litt i dyreste laget for meg, men jeg klarer rett og slett ikke å la være å hive på noen tusenlapper for å få en maskin som er mye bedre enn en til 6000.

Hva tror du/dere?

Alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok. Men når jeg først skal ha ny så har jeg funnet ut at den der er liksom midt i mellom "budsjett maskinen" jeg burde ha kjøpt og "spill maskinen" jeg ønsker jeg hadde hatt penger til.

Så da har fornuften og griskheten møtt hverandre på midten..

Ihvertfall det jeg sier til meg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...