Gå til innhold

Optisk kvalitetsforskjell mellom Canon 70-200/4L og 70-200/2.8L?

Anbefalte innlegg

Jeg ser på dpreview en test av Canon EF 70-200mm f2.8L IS og kan ikke si noe annet enn at det var et vakkert syn! :) Men dette koster jo opp mot 15000,- nytt. Hva da med den mye lavere priset 70-200mm f4.0L uten IS? Denne ligger på snaue 5000,-.

Er det noen optisk kvalitetsforskjell mellom disse to, i form av at den rimeligere er dårligere på skarphet, kromatisk feilbrytning, vignetting, osv?

Og hvordan er det å bruke en slik zoom uten IS?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser på dpreview en test av Canon EF 70-200mm f2.8L IS og kan ikke si noe annet enn at det var et vakkert syn! :) Men dette koster jo opp mot 15000,- nytt. Hva da med den mye lavere priset 70-200mm f4.0L uten IS? Denne ligger på snaue 5000,-.

Er det noen optisk kvalitetsforskjell mellom disse to, i form av at den rimeligere er dårligere på skarphet, kromatisk feilbrytning, vignetting, osv?

Søk på forumet her, og du finner en fantasillion tråder om forskjellene på akkurat de objektivene.

Lenke til kommentar

Nei,faktisk skal F4 utgaven være hakket bedre,men jeg vil se den som klarer å skille dem fra hverandre .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...