sentence Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ser på dpreview en test av Canon EF 70-200mm f2.8L IS og kan ikke si noe annet enn at det var et vakkert syn! Men dette koster jo opp mot 15000,- nytt. Hva da med den mye lavere priset 70-200mm f4.0L uten IS? Denne ligger på snaue 5000,-. Er det noen optisk kvalitetsforskjell mellom disse to, i form av at den rimeligere er dårligere på skarphet, kromatisk feilbrytning, vignetting, osv? Og hvordan er det å bruke en slik zoom uten IS? Takker for svar! Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ser på dpreview en test av Canon EF 70-200mm f2.8L IS og kan ikke si noe annet enn at det var et vakkert syn! Men dette koster jo opp mot 15000,- nytt. Hva da med den mye lavere priset 70-200mm f4.0L uten IS? Denne ligger på snaue 5000,-. Er det noen optisk kvalitetsforskjell mellom disse to, i form av at den rimeligere er dårligere på skarphet, kromatisk feilbrytning, vignetting, osv? Og hvordan er det å bruke en slik zoom uten IS? Takker for svar! Søk på forumet her, og du finner en fantasillion tråder om forskjellene på akkurat de objektivene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ser på dpreview en test av Canon EF 70-200mm f2.8L IS og kan ikke si noe annet enn at det var et vakkert syn! Men dette koster jo opp mot 15000,- nytt. Hva da med den mye lavere priset 70-200mm f4.0L uten IS? Denne ligger på snaue 5000,-. Er det noen optisk kvalitetsforskjell mellom disse to, i form av at den rimeligere er dårligere på skarphet, kromatisk feilbrytning, vignetting, osv? Og hvordan er det å bruke en slik zoom uten IS? Takker for svar! Nei,faktisk skal F4 utgaven være hakket bedre,men jeg vil se den som klarer å skille dem fra hverandre . Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) 2.8 ISén er vel designet for innendørs aktiviteter så som sport og lingnende. Men den er enorm rå og bruke om kvelden,når du jakter på dyr. Bilde kvaliteten på alle 4 er omtrent like bra Endret 21. oktober 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå