Gå til innhold

Oppgradering av server

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere serveren min. Per i dag sitter det følgende HW i den: (rødt skal byttes ut)

-Socket A hovedkort(asus ett-eller-annet)

-Athlon XP2000+ prosessor

-512 MB RAM(ddr)

-2x 160 GB disker til filer og 60 GB til OS(alle IDE)

-GF 7600 GS skjermkort

-PCI WLAN kort

-Stock kjølere

Grunnen til at jeg skal oppgradere er at den bråker noe inni he¤@#%. Det er bokstavlig talt som en flymotor.

Planen er å kjøpe det i denne handlevogna her.

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=77210

Jeg skal også sette i en SATA Samsung F1 1TB disk.

Det jeg lurer litt på er om prosessoren er hvass nok. Har 1 GB ram(2x512) og et HD3450 skjermkort(m/vifte) liggende. Det hele skal inn i et Antec Three Hundred-kabinett. Det skal kjøre Windows Server og fungere som filserver lokalt og på nettet. Den skal også være tilgjengelig for mediasenteret mitt som kjører Linux Mint for å kunne spille av filmer etc på tv'n. Alt på en gang.

Forslag tas i mot med takk, og det viktigste er pris og lydnivå. Ytelse er ikke såååå viktig, men det burde ikke henge etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Har 1 GB DDR2 minne ;)

Forslag til annen PSU? Evt annen CPU? Vil helst holde det under 1500 :)

Ville aldri ha kjøpt en PSU fra trust, for Qtec er/var high-end merket til trust. Kjøp heller noe med litt kvalitet, corsair eller FSC er merker en kan stole mer på. Denne PSUen burde klare jobben helt fint.

Angående cpu ville jeg satset på denne eller en annen billig c2d basert dobbelkjerne. Mulig amd også er et alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...