trashcan Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Heisann. Jeg har lagd en liten programsnutt i Excel som jeg har lagt inn i en Add in/tillegg, og jeg har så koblet dette mot en knapp i menyen. Det er fint og fjongt og fungerer *nesten* hele tiden.... problemet er at jeg ønsker å bruke denne macroen på ei fil Excel som genereres fra Episerverver, og da finner Excel ikke macroen. Lagrer jeg fila derimot, så er macroen der. Så macroen som ligger i ei tilleggs fil er borte når jeg åpner en generert fil fra episerver i Excel, macroen kommer "tilbake" når fila blir lagret. Hvis jeg åpner Excel normal med ei ny arbeidsbok, så er macroen der. Kanskje feil tråd å legge dette i, men det er litt programering, og kanskje litt mye Excel... Noen ideer? Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ren gjetting, men det kan ha noe med sikkerhetsinnstillinger i Excel å gjøre, at et dokument som er åpnet fra Internett ikke har tilgang til macroer og slikt som er lagret lokalt? Lenke til kommentar
trashcan Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er meget godt du har rett i dette, men jeg klarer ikke å finne ut hvor jeg kan sette dette...... hadde ikke tenkt på det, men jeg ser ingen switch å flikke et sted... aargh takk for tipset forresten:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå