tralala111 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Mye tar dem i gebyr? har ikke no kundeforhold til posten.. var det 70 kr i gebyr? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Vet ihvertfall at det er et ganske saftig et. Må nok regne med 70 kr, hvis ikke mer. Før jeg fikk nettbank opplevde jeg å betale 65 i min egen bank. Endret 21. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
tralala111 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Postbanken: prisliste 65,- Lang tid bruker drittbanken postbanken. å betale en regning? betalte via giro igår klokka 12 og enda er ikke regninga på konto.. forbanna møkkabank.- Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er jo helt vanlig at det tar flere dager (ihvertfall 2-3) når man betaler over skranke. Sånn er det vel i de fleste banker (ihvertfall i min). Nettbank går mye raskere. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Dersom du betaler med vanlig giro, kan dette fort ta noen dager ja. Da sendes giroen med post inn til BBS. Fra BBS mottar giroen, har de tre virkedager på seg for å få utført overførselen. I praksis, så bruker de som regel så lang tid. Dvs at du må regne fire dager (hvis posten holder det de lover). Dette gjelder forøvrig ikke bare Postbanken, men alle overførsler/betalinger via gammeldags giro som sendes til BBS. Lenke til kommentar
tralala111 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Dersom du betaler med vanlig giro, kan dette fort ta noen dager ja. Da sendes giroen med post inn til BBS. Fra BBS mottar giroen, har de tre virkedager på seg for å få utført overførselen. I praksis, så bruker de som regel så lang tid. Dvs at du må regne fire dager (hvis posten holder det de lover). Dette gjelder forøvrig ikke bare Postbanken, men alle overførsler/betalinger via gammeldags giro som sendes til BBS. håpløst. Husker jeg betalte med giro for 6-7 år sia. og da tok det 5 dager.... skulle trodd de hadde funnet opp en bedre løsning i 2008... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 De har funnet opp en bedre løsning. 'Nettbank' heter det. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hvis du bor i Oslo og på død og liv må bruke brevgiro så kan du reise til BBS på Stovner og putte den i postkassen utenfor. Det er nok den raskeste måten å få den scannet på. Men som andre sier: Man har funnet opp bedre løsninger og alle andre bruker det. Spørsmålet må derfor bli, hvorfor gjør ikke du? Lenke til kommentar
tralala111 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Mye tar dem i gebyr?har ikke no kundeforhold til posten.. var det 70 kr i gebyr? Enda har ikke penga ikke kommet på konto.. forbanna uland. gått hele 7 dager nå Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Sju dager er vel i meste laget. Jeg ville nok ringt dem. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det er noe av det som er negativt med det å ha rene nettbanker, det er dyrt og tar lang tid for å sette inn penger. Slapp av, det kommer nok inn men det tar nok litt tid. Du kan jo forsøke å purre litt på postbanken, som faktisk driver den tjenesten. Uansett så har du kvittering på innbetalt beløp. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hvis man fortsatt betaler regningene sine på steintavler så er det ikke så rart at det tar litt tid. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Uansett så har du kvittering på innbetalt beløp. Mange som godtar en fax av denne kvitteringen hvis det er noe som haster veldig. Endret 28. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hvis man fortsatt betaler regningene sine på steintavler så er det ikke så rart at det tar litt tid. Regninger uten kid må nok sendes til BBS regner jeg med, det er vel det de også unnskylder sitt høye gebyr med (andre banker er dessverre ikke hakket bedre). Men ja, det burde ikke være slik i 2008. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Regninger uten kid må nok sendes til BBS regner jeg med, det er vel det de også unnskylder sitt høye gebyr med (andre banker er dessverre ikke hakket bedre). Giroblanketter med KID sendes også til BBS for scanning... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Regninger uten kid må nok sendes til BBS regner jeg med, det er vel det de også unnskylder sitt høye gebyr med (andre banker er dessverre ikke hakket bedre). Giroblanketter med KID sendes også til BBS for scanning... Det stemmer ihvertfall ikke i forhold til post i butikk. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hm, nei, mulig jeg som surra Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Cluet er at KID inneholder alle opplysninger som mottaker behøver for å identifisere innbetalingen riktig. Bruker man ikke KID så må en kopi av giroen sendes til mottaker for at den skal bli registrert riktig i deres system (hvis det er en bedrift). Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 De har funnet opp en bedre løsning. 'Nettbank' heter det. Jeg vegret meg i det lengste, men det var fordi jeg trodde at nettbank = virtuell juling .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå