Goscinny Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 GG Simster! Jeg røyker bare på fest og om jeg får gratis. Er hverken noe å være stolt av eller ikke stolt av å ikke røyke. Det er ikke noe big deal. Om man er keen på litt nikotin og ro i hverdagen (Så fremt man har økonomi til det) så ser jeg ikke noe gærent i det. Man lever bare en gang.Om man bare lever én gang, hvorfor ødelegge det med røyk?Ødelegger man livet om man røyker? Når du er 40+ og har fått kols, vil jeg si at mye av livet er ødelagt. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det skjer ikke med alle. Skjønner ikke hvorfor enkelte individer har problemer med å respektere valget til et annet menneske, uansett hva en selv tenker om det. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 dette har ikke med respekt å gjøre, alle må jo respektere andres valg, er ikke noe man får gjort med det akkurat. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg respekterer folk som røyker, så lenge røykingen deres ikke går ut over andre. Men jeg synes fortsatt det er ekstremt tåpelig å utsette kroppen sin for det. Ikke alle får kols, nei, men om en røyker gjevnlig over mange år, er det umulig å unngå negative innvirkninger på helsa. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 enig. Røykere burde også tenke på sine medmennesker, som å røyke inne og på noen offentlige steder, som togstasjoner og t-bane. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg ELSKER og røyke MASSE. Spesielt i små rom fylt med anti-røykere. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det er nesten ingen offentlige steder det er lov å røyke nå lenger, og før røykeforbudet så var det egne røykerom, så jeg kan ikke helt se problemet. Er man venn med noen som røyker, så må man nesten tåle å sitte i et hus/leilighet/bil som det røykes i av og til. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 greit nok, men t-bane stasjoner og tog stasjoner da, hvertfall tbane stasjoner som er inne. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kan være enig at det kan være lurt av røykere å ta hensyn på slike plasser, men en og annen person som røyker i et slikt åpent bygg kan vel ikke gjøre all verdens skade? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 så lenge de ikke puster i trynet mitt så er det samma for meg, hater å komme anpusten ned på stasjonen og dra inn skikkelig med røyk. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hmm. RØyker ikke som sakt... Jeg hater Rød 3! Den stinker. Og noen andre typer tobbak som stinker. Mamma røyker Petterøes 3, den er grei. Ikke så sterk... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg røyker ikke, og har heller aldri prøvd det. Sånn kommer det til å fortsette, for det er virkelig ikke en eneste ordentlig god grunn til å begynne. Derimot er det bøttevis med argumenter for å la vær. Men de som røyker må bare få lov til å gjør det, så lenge det ikke går utover meg. Det er deres lungekreft og kols, ikke min. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg røyker ikke, og har heller aldri prøvd det. Sånn kommer det til å fortsette, for det er virkelig ikke en eneste ordentlig god grunn til å begynne. Derimot er det bøttevis med argumenter for å la vær. Men de som røyker må bare få lov til å gjør det, så lenge det ikke går utover meg. Det er deres lungekreft og kols, ikke min. Det er grunner både for og imot: http://www.erowid.org/chemicals/nicotine/n...ne_basics.shtml Å si at det ikke finnes grunner til å røyke blir for dumt. Poenget er at de negative sidene overgår de positive, i hvert fall i min mening. Andre kan mene noe annet. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg røyker ikke, og har heller aldri prøvd det. Sånn kommer det til å fortsette, for det er virkelig ikke en eneste ordentlig god grunn til å begynne. Derimot er det bøttevis med argumenter for å la vær. Men de som røyker må bare få lov til å gjør det, så lenge det ikke går utover meg. Det er deres lungekreft og kols, ikke min. Det er grunner både for og imot: http://www.erowid.org/chemicals/nicotine/n...ne_basics.shtml Å si at det ikke finnes grunner til å røyke blir for dumt. Poenget er at de negative sidene overgår de positive, i hvert fall i min mening. Andre kan mene noe annet. Negative sider vil jo ikke overbevise meg om å bynne å røyke, og teller dermed ikke. "Begynn da, du får råtøffe gule tenner av det!!!11oneone" Men okei, overbevis meg om hvorfor jeg skal begynne å røyke da? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Jeg røyker ikke, og har heller aldri prøvd det. Sånn kommer det til å fortsette, for det er virkelig ikke en eneste ordentlig god grunn til å begynne. Derimot er det bøttevis med argumenter for å la vær. Men de som røyker må bare få lov til å gjør det, så lenge det ikke går utover meg. Det er deres lungekreft og kols, ikke min. Det er grunner både for og imot: http://www.erowid.org/chemicals/nicotine/n...ne_basics.shtml Å si at det ikke finnes grunner til å røyke blir for dumt. Poenget er at de negative sidene overgår de positive, i hvert fall i min mening. Andre kan mene noe annet. Negative sider vil jo ikke overbevise meg om å bynne å røyke, og teller dermed ikke. "Begynn da, du får råtøffe gule tenner av det!!!11oneone" Men okei, overbevis meg om hvorfor jeg skal begynne å røyke da? Hvorfor? Du misforstod hva jeg prøvde å si. Du sa "for det er virkelig ikke en eneste ordentlig god grunn til å begynne." Da svarte jeg med en link og en forklaring som viser at det ikke stemmer. Det er positive sider ved røyking. "Negative sider vil jo ikke overbevise meg om å bynne å røyke, og teller dermed ikke." Um, nei, såklart ikke. Hva jeg mente var at grunnen til at jeg ikke vil røyke er at de negative sidene er større enn de positive, altså det er ikke verdt det. Andre kan mene noe annet og synes at de negative sidene ikke er så store. Kort sagt: Utsagn som "det er ingen grunn til å begynne å røyke" blir for dumt, for det er mange grunner, det er bare flere grunner mot å røyke. Endret 14. november 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Så de positive sidene du prater om er "Nicotine may provide some beneficial effects on certain psychiatric conditions and has been preliminarily shown to slow onset of Parkinson's Disease symptoms. It's stimulating effects may be used by ADHD sufferers as a self-treatment, although its beneficial effects on attention disorders has not been established in the scientific literature. Nicotine tends to reduce appetite, even in regular users." ? Vel, jeg ser den, men jeg har verken Parkinsons eller sliter med ADHD, så det er fortsatt ikke et eneste godt argument for hvorfor jeg skal begynne. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 En kunde på jobb i dag sa for tull at han kanskje skulle begynne å røyke for å bli kvitt litt av "denne", og pekte ned på den store pondusen sin. Det er vel en "fordel" med å røyke ... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 En kunde på jobb i dag sa for tull at han kanskje skulle begynne å røyke for å bli kvitt litt av "denne", og pekte ned på den store pondusen sin. Det er vel en "fordel" med å røyke ... Det er godt mulig det hjelper, men det finnes bedre måter å bli kvitt pondusen på. Så...vel, jeg er ikke overbevist. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Om noen ser på fordeler og ulemper ved å røyke, og etter det komme frem til at de vil begynne, kan de ikke ha mye oppi toppen ... Tror heller det er gruppepress som er en avgjørende faktor. - og ønsket om å være kul, for alle kule røyker jo! *not* Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Nettopp, for de fleste oppegående mennesker må jo virkelig se hvor dumt det er å røyke. Uansett om du slanker deg eller stresser ned ved hjelp av det, så er det andre måter å løse disse problemene på enn å putte i seg giftgass. Tror helt klart du er inne på noe når du nevner gruppepress, det er en grunn til at mange som røyker begynte i 15-17-årsalderen. Det er få som begynner når de har passert godt over 20. Nettopp fordi de da har blitt mer selvstendige til å kunne stå for egne valg og ikke bli bite på gruppepresset. Heldigvis blir det stadig mer forståelse også blant ungdommen at å røyke ikke er like kult som man trodde for noen år siden. Forhåpentligvis fortsetter denne utviklingen. Endret 14. november 2008 av Nevnarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå