Gå til innhold

Vil ikke dø!


SiR0

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Har et aldri så lite problem med en ny PC jeg har slengt sammen - den vil rett og slett ikke skru seg av! (HAL-tendenser? :D ) Hver gang jeg trykker inn strømknappen går strømmen av i et halvt sekund før den skrur seg på igjen. Det samme skjer hvis jeg holder strømknappen inne i 5 sekunder, og ditto når jeg velger Shutdown fra menyen i Windows. Skal jeg få kontroll over beistet, må jeg rett og slett røske ut strømkabelen! :-?

 

Har et Asus A7V8X hovedkort, som jeg har prøvd å flashe til nyeste BIOS (v11), men dette til liten nytte.

 

Hva i huleste er problemet? Føles som jeg har møtt min overmann her... Tips eller hjelp taes imot med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den bare restarter når du trykker på "Av/På" knappen kan du jo ha koblet feil på hovedkorte. Du kan jo f.eks ha puttet "Reset" knappen på der?.

 

Mer vet ikke jeg. Men hvis problemet oppstod etter du flahet med ny bios. Kan det være lurt å prøve å få tilbake den gamle.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger så langt.

 

Var inne på Power Management i XP og her kunne du bare stille forskjellige schemes, vet ikke om dette har noe med saken å gjøre...?

 

Akkurat det med BIOS-innstillinger hørtes ikke dumt ut, siden dette tross alt har vært et problem selv når jeg kun har HK + prosessor + skjermkort + RAM i maskinen. Men hva heter det valget dere tenker på i BIOS? Og burde ikke dette være skrudd av i default-innstillingen til BIOS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...