Danny92 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hallåis! Jeg går da på TIP på vgs, og her har jeg da elektro(som er vanskelig - syntes jeg). Driver med noen arbeidsstarsjoner og i en av dem har vi spørsmål. Så kommer jeg til noen jeg ikke kan finne ut av: " Hva bør vi gjøre før vi skal reparere en elektrisk artikkel ?" Er spørsmåle, skjønner ikke en dritt jeg HJELP! Mvh Daniel Ps. Kommer sikkert med fler spørsmål. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Sørge for at den er uten spenning! Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Vel, sånn generelt så burde du i første omgang vurdere om du er kompetent for å utgjøre jobben. Finner du ut at dette er noe du kan ordne opp i, så finner du datablad eller noe form for sløyfeskjema slik at du kan danne deg ett bilde av hvordan den elektriske artikkelen fungere og hva som evt kan være feilen. Hvilken elektrisk artikkel er det snakk om ? Når du starter med feilsøking (vist det blir et oppfølgingsspørsmål) så begynner man alltid med de feilene som er enkle å søke etter. "Er det spenning på f.eks anlegget", "er det kontakt mellom koblingspunktene", "utfør enkel systematisk feilsøking" osv. Endret 21. oktober 2008 av Rosemount Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva vi bør gjøre? Sjekke om det er feil på det (altså ta en funksjonstest). Dumt å begynne å reparere på et apparat som virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå