Gå til innhold

Beste codec til lyd? Og, har jeg det jeg trenger? Viktig med oppdateringer?

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg bruker

CoreAVC Professional til HD-filmer

DivX (ikke langt inn lengre -gjorde før)

XviD

AC3Filter

Det er liksom de jeg bruker, og spiller av alle filmene med Media Player Classic. Har jo installert VLC også..

Men, hvor viktig er det med oppdateringer? Og laste ned de nyeste versjonene så snart de kommer ut? Er det slik at det er "kritisk", eller merker man ikke noe forskjell, om noe i hele tatt?

En annen ting: Er AC3Filter den beste codecen for lyd? Har aldri brukt noen andre.. Av og til synes jeg kanskje at lyden virker noe skurrete, men det er jo litt på de mer vanlige xvid-filmene / seriene og generelt ikke de i 720p/1080p. Så, jeg tenkte kanskje at det da er store muligheter for at rippingen ikke har bedre kvalitet, og at det bare er jeg som har blitt litt for godt vandt i det siste..

Så, har jeg det jeg trenger? Er det viktig med oppdateringer, og hva har du/dere å si angående AC3Filter -codecen og lyd!?

Takker så meget for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset.. :)

Men, tenkte litt mer på det jeg lurte på.. Om AC3Filter var det beste alternativet? Det er jo dedikert til lyd?! Og ffdshow er en pakke, eller? Regner liksom med at noe som er dedikert til noe vil være det beste? Så, om ikke AC3Filter, hva da? Og, er det nødvendig å oppdatere hyppig? (Greit nok om man har en supergammel codec, men.. om man har en relativt ny en).

Ellers så liker jeg veldig godt CoreAVC også, siden den får meg til å kjøre 1080p supert uten problemer..

:)

Lenke til kommentar

Takker for bilde..

Jeg antar at det er ffdshow som gjør den øverste der..

Er dette noe den gjør som ikke xvid/coreavc gjør?

Så, siden du sier at ffdshow bruker ac3filter, så går jeg også utifra at ac3filter er det beste?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...