Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hver gang jeg prøver å joine en game på zonematch, kommer det en pop up der det står "looking for game". Etter noen sekunder, står det "no games were found on the specified adress". Merkelig..... Takker på forhånd for all hjelp...... gleder meg til å knuse andre DS-ere... Lenke til kommentar
eught Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hvis du har en firewall vil du ha litt problemer. Jeg vet ikke hvilke porter som evt. må routes hvis det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg er bak en firewall. Har ikke mye peiling på dette, så det må jeg få hjelp til..... Kan dette hjelpe? (tatt fra readme-fila) Playing Dungeon Siege Online Behind a NAT (Network Address Translation) or Firewall If you use a broadband connection, you may encounter problems when trying to play Dungeon Siege on systems using Network Address Translation (NAT). If your system uses a NAT you will not be able to host games of Dungeon Siege. However, you will typically be able join games hosted by users whose systems do not employ a NAT. 1) You can overcome this problem by reprogramming your NAT to redirect all external network traffic to a specific host on the internal network. Be aware that you can only have a single server behind the NAT. Port forwarding circumvents many of the security features of your NAT. 2) Alternatively you can enable specific ports. Dungeon Siege uses DirectPlay 8.1, which typically uses ports 6073, 2302, and 2300. ZoneMatch Port • AutoUpdate, Chat, Games List, News: 80 TCP • 2300 UDP - Primary ZoneMatch Port Game Session Ports • 6073 UDP - Primary: Inbound for Hosting, Outbound for Joining • 2302-2400 UDP - Secondary: Inbound • 2302-2400 UDP - Secondary: Outbound Please consult your NAT documentation for specific information on port forwarding. For more information on NAT please see the article at http://msdn.microsoft.com/library/default....orking/nats.asp. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Det er litt krise dette her! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hva slags firewall er det du er bak? Software eller hardware? Hvis du kan så kan du jo bare disable firewallen mens du spiller. Ellers så må du åpne de portene det står du skal åpne i readme filen. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, så anbefaler jeg deg at du søker litt på google med "Ditt routernavn + Opening ports" eller noe lignende. Finner du ingenting så kan du poste her igjen Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 er bak en hard firewall Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 jeg finner mye rart, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg leter etter... Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hva slags firewall er det du har da? Min er f. eks den som fulgte med NextGenTel adsl'en min. Det er en Cisco 667i-DIR. Jeg søkte "Cisco 667i-DIR" på google. Der fant jeg en side som het www.relativt.net (Genial norsk side for NGT brukere) også fant jeg en faq hvor det var "Hvordan åpne porter." Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Det står ZyXEL ZyWall på den.... Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg tror denne routeren har en innebygd internett server. Prøv å skrive http://192.168.100.1 og se om du får kontakt. Deretter burde det være et fint interface som hjelper deg. (dersom du kan engelsk da) Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 får ikke kontakt.......... "siden kan ikke vises" Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Da må du neste prøve å finne modellnummeret et sted på routeren. Er det den som er avbildet her kanskje (den har jo webserver da)? Har du fått med noe passord som fulgte med routeren? Edit: Har du lest manualrn til den? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Det er en zywall 10 Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Da anbefaler jeg deg å gå her og laste ned manuelen på høyre side. Users guide. Der _bør_ det stå hva du skal gjøre Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Men hva skal jeg se etter i manualen? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 jeg kan jo ikke åpne Web Configuratoren til zywallen (192.168.1.1) Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 det er 192.168.100.1 trur eg. I manualen må du se etter åpning av porter. Det er det du skal. Enten åpne eller forwarde. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 det kan også være 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hvis du har lest i manualen hvilken adresse det skal være, og du er _sikker_ på at du ikke kommer inn på den, så er det sikkert fordi din maskin har feil ip. Veldig mange routere vil standard bare ta i mot fra hvisse ip'er. Sjekk manualen for hvilke. Deretter bytt til den riktige ip'en. Vet du ikke hvordan du gjør det, SØK SØK SØK (i forumet) Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har kommet inn på den riktige web configuratoren. Derfra kom jeg inn på en slik port-greie. Jeg vet hvilke porter jeg skal åpne, de står jo i readme-fila til DS. Men det er også et vindu der for ip-adressen til serveren jeg vil åpne porten til. Denne vet jeg ikke. Dersom jeg lot ip-feltet stå tomt skjedde det ingen forandring på zonematch. Jeg vet ikke om det skjer noe om jeg finner ip-adressen heller. Men siden det ikke står noen ip-adresse i readme-fila regner jeg med at den ikke trengs. Hvordan skal jeg løse dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå