bOMS Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har en del gamle maskiner (Fujitsu-Siemens AMILO Pro V2010) som har litt begrenset med RAM(256mb). Planlegger å oppgradere med litt mer minne og begynte å søke litt rundt på hva som trengs, bl.a på kingston sin side som anbefaler minne. Da får jeg dette til svar: Kingston sin annbefaling Kingston sin annbefaling på prisguiden.no Og disse koster jo mer enn ikke "branded" minnebrikker "vanlige" 512mb SO-DIMM brikker på prisguiden.no Noen som vet om det er noen problemer med å ikke kjøpe disse spesielle brikkene for Fujitsu-Siemens? Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er ikke bare å kjøpe minne. Man må passe på at hovedkortet støtter rammen og helst at det er lik CL, overføringshastiget osv. Skal du kjøpe til den maskinen du referer til over ville jeg ha anbefalt disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=122445 Disse finnes i 512 og 1024. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Takk for svar, var noe i den retningen jeg lurte på, men ble usikker når jeg så branded memory og slikt. Ellers så har jeg alltid tenkt at hvis jeg kjøper noe som er raskere enn det jeg trenger så burde det gå bra, men det stemmer kanskje ikke? Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så lenge hovedkortet støtter kjappere ram, jo. Det er ofte en grunn til at den typen ram er valgt. Alt fra stabilitet til produksjonskostnader er tenkt på fra F-S. sin side vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå