Gå til innhold

Mennesker gjør meg kvalm!

Anbefalte innlegg

Ingen er perfekte, ikke nærme engang. Kvinner er baksnakkende, ekle vesner som bare er ute etter en gratis drink, og menn er griser full av løgn som kun er ute etter en gratis kvinne.

Men noen utvikler seg, innser sine feil og modner. Noen forstår at det de gjør er galt, og prøver å gjøre noe med det, selv om de aldri vil bli fullkomment gode.

Andre ignorerer sine feil og begår dem gang på gang, og liker det. Slik er det bare, og det er mer eller mindre ingenting vi kan gjøre med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Men noen utvikler seg, innser sine feil og modner. Noen forstår at det de gjør er galt, og prøver å gjøre noe med det, selv om de aldri vil bli fullkomment gode.

Andre ignorerer sine feil og begår dem gang på gang, og liker det. Slik er det bare, og det er mer eller mindre ingenting vi kan gjøre med det.

Jeg kan være både pretensiøs, pompøs og selvhøytidelig, men jeg er hvertfall bevisst på det. Jeg er enig i at det går en tydelig grense mellom de menneskene som besitter evne til å inrømme feil (og ta høyde for dem), og de som konsekvent rettferdiggjør sine egne ukloke handlinger med unnskyldninger (f.eks. ved å velge å hate andre istedenfor å prøve å forstå andres motiver).

For meg virker de som mange bare følger strømmen, istedenfor å tenke selv og være bevisste. Elementær psykologi, etikk og filosofi burde være et obligatorisk fag fra grunnskolen av.

Folk flest er forferdelig ureflekterte. Mange lever også i falske pretensiøse livsløgner.

Edit: når det gjelder livsløgner, så har nok alle noen av dem. Men, endel seiler ignorant rundt på et hav av dem.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...