MasterOfColours Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Ingen er perfekte, ikke nærme engang. Kvinner er baksnakkende, ekle vesner som bare er ute etter en gratis drink, og menn er griser full av løgn som kun er ute etter en gratis kvinne. Men noen utvikler seg, innser sine feil og modner. Noen forstår at det de gjør er galt, og prøver å gjøre noe med det, selv om de aldri vil bli fullkomment gode. Andre ignorerer sine feil og begår dem gang på gang, og liker det. Slik er det bare, og det er mer eller mindre ingenting vi kan gjøre med det. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Slutt å oppføre deg som Bono. Herregud, enkel løsning; dump de vennene som baksnakker deg? Er ikke verre, drama queen. Hvem er bono? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Men noen utvikler seg, innser sine feil og modner. Noen forstår at det de gjør er galt, og prøver å gjøre noe med det, selv om de aldri vil bli fullkomment gode. Andre ignorerer sine feil og begår dem gang på gang, og liker det. Slik er det bare, og det er mer eller mindre ingenting vi kan gjøre med det. Jeg kan være både pretensiøs, pompøs og selvhøytidelig, men jeg er hvertfall bevisst på det. Jeg er enig i at det går en tydelig grense mellom de menneskene som besitter evne til å inrømme feil (og ta høyde for dem), og de som konsekvent rettferdiggjør sine egne ukloke handlinger med unnskyldninger (f.eks. ved å velge å hate andre istedenfor å prøve å forstå andres motiver). For meg virker de som mange bare følger strømmen, istedenfor å tenke selv og være bevisste. Elementær psykologi, etikk og filosofi burde være et obligatorisk fag fra grunnskolen av. Folk flest er forferdelig ureflekterte. Mange lever også i falske pretensiøse livsløgner. Edit: når det gjelder livsløgner, så har nok alle noen av dem. Men, endel seiler ignorant rundt på et hav av dem. Endret 7. april 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå