Pjuuok Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Har ikke sagt noe om at jeg hater mennesker, bare at vi er egosentriske og misunnelige skapninger. Trådstarter + noen andre i tråden er derimot misantroper og hater seg selv og andre mennesker. Håper det ble klart nå Jeg elsker meg selv jeg, men andre mennesker er drittsekker jeg kan ikke stole på noen andre enn meg selv dessverre. Kansje bortsett fra et par unntak. Er du et troll eller er du bare så latterlig? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 jøss, en? innponerende spørmålet blir vel heller, hadde han tatt en kule for deg... må gå begge veier for og kalle det en orntlig venn... Du ville blitt overrasket over hvor mange som hadde latt deg ta kula istedet. Når jeg var yngre trodde jeg jeg hadde mange venner, nå vet jeg at de var bekjente, men det kommer selvfølgelig an på hva man legger i ordet venn. Egoisme ligger i vår natur, det er et overlevelsesinstinkt, ikke tro at noen ville tatt en kule for deg fordi de synes det er gøy å ta en pils. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Mennesker er det mennesker er, og du er en av dem. Punktum. Ikke helt. Mennesker er dyr, og du er ett av dem. Der kan vi sette punktum. Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Mennesker er det mennesker er, og du er en av dem. Punktum. Ikke helt. Mennesker er dyr, og du er ett av dem. Der kan vi sette punktum. Greit, jeg er helt enig, men jeg vil alikevel ha siste ord. Punktum. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Er du et troll eller er du bare så latterlig? Tror han er et troll. At en med nicket Grinchen poster sytepost i adventstider virker i alle fall som trolltakter for meg... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Kjenner meg også igjen, men er det ikke slik verden har blitt? Egosentrisk og selvopptatt? Er det ikke slik mennesket alltid har vært? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Kjenner meg også igjen, men er det ikke slik verden har blitt? Egosentrisk og selvopptatt? Er det ikke slik mennesket alltid har vært? Det er jo en selvfølge pga. at dette ligger i naturen. Hvorfor det er sånn kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Fordi det øker sjansen for at en overlever, vel.. Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Er du et troll eller er du bare så latterlig? Tror han er et troll. At en med nicket Grinchen poster sytepost i adventstider virker i alle fall som trolltakter for meg... Denne tråden ble startet for et par måneder siden da. Angående navnet så syns jeg det var litt morsomt siden jeg er en einstøing Lenke til kommentar
-Void- Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kjenner meg også igjen, men er det ikke slik verden har blitt? Egosentrisk og selvopptatt? Det er slik verden har alltid vært siden menneskene kom. Dette er ikke noe nytt. Forbli einstøing om du ikke kan akseptere menneskets vanlige atferd. Man kan kjøpe alt for penger, selv mennesker. Eneste unntak er lykken. Stiller meg tvilende til at lykke ikke kan oppnås gjennom penger. La meg se hvor mange som er lykkelige lut fattig, uten en gang penger til mat. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Stiller meg tvilende til at lykke ikke kan oppnås gjennom penger. La meg se hvor mange som er lykkelige lut fattig, uten en gang penger til mat. Så lenge primærbehovene er dekt, kan ikke penger gjøre deg lykkelig. Har man nok penger blir vil man alltid ha mer. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Frohman: Selvsagt vil man ha mer. Med mere penger kan man gjøre mere av det som er gøy. Har man det gøy får man et bedre liv. Har man nok penger, slipper man å jobbe og kan dermed ha det gøy hele tiden. Da får man et virkelig lykkelig liv, man kan nyte hvert sekund. Penger kan kjøpe lykke. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Frohman: Selvsagt vil man ha mer. Med mere penger kan man gjøre mere av det som er gøy. Har man det gøy får man et bedre liv. Har man nok penger, slipper man å jobbe og kan dermed ha det gøy hele tiden. Da får man et virkelig lykkelig liv, man kan nyte hvert sekund. Penger kan kjøpe lykke. Tror man. Lenke til kommentar
-Void- Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Nettop. Det er flåsete å si at penger ikke kan være en vei til lykke. Jeg kunne godt tenkt meg så mye penger at jeg kunne droppet å jobbe og heller studert matematikk resten av livet og av og til programmert dagen lang(OSS). Frohman: Selvsagt vil man ha mer. Med mere penger kan man gjøre mere av det som er gøy. Har man det gøy får man et bedre liv. Har man nok penger, slipper man å jobbe og kan dermed ha det gøy hele tiden. Da får man et virkelig lykkelig liv, man kan nyte hvert sekund. Penger kan kjøpe lykke. Tror man. Nope, ganske sikker på at det stemmer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg synes enkelte forventer alt for mye av folk, paradoksalt ganske egoistisk å forvente folk å være så forbanna ærlige og snille og hengivende mot deg når du ikke er det spor bedre selv. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Frohman: Selvsagt vil man ha mer. Med mere penger kan man gjøre mere av det som er gøy. Har man det gøy får man et bedre liv. Har man nok penger, slipper man å jobbe og kan dermed ha det gøy hele tiden. Da får man et virkelig lykkelig liv, man kan nyte hvert sekund. Penger kan kjøpe lykke. Tror man. Spiller det noen rolle om en tror det eller om det er en universell sanhet ? Det som betyr noe er jo om enkelt indivdet som sitter med pengene føler seg lykkelig, kan ta hvordan jeg ser på pengeavhengig lykke. Jeg er mer lykkelig når jeg har mye penger, da kan jeg gå ut oftere, slippe å bekymre meg for husleie, mat utgifter, jeg kan spise herlig biff 2 ganger i uken uten at det svir for mye, kan kjøpe meg en fin whisky på dyre vinmonopolet jeg kan nyte en lørdagskveld, kan gå på kino og se gode filmer med gode venner, kan spise ute på resturant men venner osv osv. Selvfølgelig gjør penger meg lykkelig ! Jeg kjønte når jeg var 4 år att en som hadde mye penger var vanligvis lykkeligere enn en med mindre penger. Har vært student uten jobb (dvs crappy intekter og rimelig "fattig" i forhold til andre folk i norge) og er nå student med deltidsjobb, vet helt klart når jeg er lykkeligst, om det er noe jeg tror eller om det er en universell sannhet driter jeg i, jeg er lykkelig Endret 6. desember 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Kjenner meg også igjen, men er det ikke slik verden har blitt? Egosentrisk og selvopptatt? Det er slik verden har alltid vært siden menneskene kom. Dette er ikke noe nytt. Forbli einstøing om du ikke kan akseptere menneskets vanlige atferd. Man kan kjøpe alt for penger, selv mennesker. Eneste unntak er lykken. Stiller meg tvilende til at lykke ikke kan oppnås gjennom penger. La meg se hvor mange som er lykkelige lut fattig, uten en gang penger til mat. -.- Jeg sa eneste unntak er lykken. Som betyr at man ikke kan kjøpe den. Endret 6. desember 2008 av Lubben Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Trådstarter: Virker som om du er paranoid. Er det virkelig så mye å baksnakke om? Lenke til kommentar
-Void- Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Menneskeheten er jo ikke perfekt på noen måter, men det blir et paradoks å kritisere menneskeheten med utgangspunkt i at mennesket er pill rottent; Er du sikker på at du er så mye bedre selv? Det er nok best å feie for egen dør, for andre får du ikke gjort så mye med. Da må du iallefall først komme deg i en maktposisjon. Skal bare se på det at når du har klatret opp til toppen av pyramiden at du selv har blitt pill rotten i prosessen. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Så kan man stille seg spørsmålet: er ikke alle handlinger man utfører egoistiske? Er ikke alt for at det skal falle tilbake på en selv? Hvis man er snill, hvorfor er det man er det? Hvis man ønsker verdensfred, hvorfor gjør man det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå