digitalglenn Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 han trengte ikke mitt kritiske øye akkurat da og hold meg utenfor, guess what? det gikk ganske så umuddelbart opp for meg at jeg ikke ville være en sånn person og bestemte meg for og forandre på det, ikke satt meg ned her og syta og klagde over hvor forkastlige menneskene og kammeratene rundt meg er. Jeg antar kompisen din også er en liten tass rundt 20 år, og jeg antar videre at din eventuelle kritikk ville omhandlet hans/parets egnethet som foreldre mtp livsituasjon, jobb og hvor lenge forholdet har vart. Dette er ting enhver rasjonell person burde ta opp. For øvrig kan folk lese http://en.wikipedia.org/wiki/Misanthrope. dette er korrekt, ja han hadde trengt en liten leksjon men så er hu 4 mnd på vei ergo ingenting som kan bli gjort med det nå poenget var ikke historien men at jeg personelig skjønte det at jeg har blitt holdt utenfor fordi, ja jeg er rett og slett litt for ærlig og straight forward på ting som dette. og folk vil da heller ikke ha meg sittende og være bedreviter. jeg vil heller være en person som folk kommer til med problemene sine, ikke en som er den siste som får vite noe. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Er vel til en viss grad enig; mennesker er egosentriske og sjalu, lite en får gjort med det. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Er vel til en viss grad enig; mennesker er egosentriske og sjalu, lite en får gjort med det. Feil. Problemer til de fleste mennesker er at de er uvitende, som igjen resulterer i egosentrisme, sjalusi m.m. Om man mener man er en av de få utvalgte som er "opplyste" og tror man er den som vet bedre enn alle andre, ja da kan man vel legge inn en liten innsats for å opplyse alle disse dumme menneskene. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ser ikke på meg selv som noe unntak. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ser ikke på meg selv som noe unntak. Men misantropene ser på seg selv som unntak. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Vil ei heller kalle meg en misantrop. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hva? Misantroper misliker bare andre mennesker, men aldri seg selv? Kilde? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hva? Misantroper misliker bare andre mennesker, men aldri seg selv? Kilde? Om de hater seg selv så vet de hva de hater og har en mulighet til å fjerne problemet. Da snakker jeg om å forandre seg selv og gjøre tiltak som gjør at man blir det ideele mennesket i egne øyne. Men om man mener at det er rasjonellt og gå rundt å hate seg selv fordi man er den man er så har man et stort problem imo. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Har ikke sagt noe om at jeg hater mennesker, bare at vi er egosentriske og misunnelige skapninger. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Har ikke sagt noe om at jeg hater mennesker, bare at vi er egosentriske og misunnelige skapninger. Trådstarter + noen andre i tråden er derimot misantroper og hater seg selv og andre mennesker. Håper det ble klart nå Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Har ikke sagt noe om at jeg hater mennesker, bare at vi er egosentriske og misunnelige skapninger. Trådstarter + noen andre i tråden er derimot misantroper og hater seg selv og andre mennesker. Håper det ble klart nå Jeg elsker meg selv jeg, men andre mennesker er drittsekker jeg kan ikke stole på noen andre enn meg selv dessverre. Kansje bortsett fra et par unntak. Endret 26. oktober 2008 av Grinchen Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg elsker meg selv jeg, men andre mennesker er drittsekker jeg kan ikke stole på noen andre enn meg selv dessverre. Kansje bortsett fra et par unntak. Selv om man ikke kan stole på andre mennesker er det ingen grunn til å hate dem. Så har du jo alltid muligheten "If you cant beat em, join em". Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg elsker meg selv jeg, men andre mennesker er drittsekker jeg kan ikke stole på noen andre enn meg selv dessverre. Kansje bortsett fra et par unntak. Selv om man ikke kan stole på andre mennesker er det ingen grunn til å hate dem. Så har du jo alltid muligheten "If you cant beat em, join em". Jeg skal nok ødelegge alle som kødder med meg du Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg elsker meg selv jeg, men andre mennesker er drittsekker jeg kan ikke stole på noen andre enn meg selv dessverre. Kansje bortsett fra et par unntak. Selv om man ikke kan stole på andre mennesker er det ingen grunn til å hate dem. Så har du jo alltid muligheten "If you cant beat em, join em". Jeg skal nok ødelegge alle som kødder med meg du Dårlig argumentasjon du forelegger på bordet her. Først klager du over andre, så tar du faktisk etter samme retning selv. Skal du i det minste peke og pirke på andre, bør du iallefall være et godt utgangspunkt selv. Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg elsker meg selv jeg, men andre mennesker er drittsekker jeg kan ikke stole på noen andre enn meg selv dessverre. Kansje bortsett fra et par unntak. Selv om man ikke kan stole på andre mennesker er det ingen grunn til å hate dem. Så har du jo alltid muligheten "If you cant beat em, join em". Jeg skal nok ødelegge alle som kødder med meg du Dårlig argumentasjon du forelegger på bordet her. Først klager du over andre, så tar du faktisk etter samme retning selv. Skal du i det minste peke og pirke på andre, bør du iallefall være et godt utgangspunkt selv. Å ta de som kødder med meg er selvforsvar. Jeg er ikke kristen heldigvis så jeg tror ikke å vende andre kinn er løsningen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 *---*Å ta de som kødder med meg er selvforsvar. Jeg er ikke kristen heldigvis så jeg tror ikke å vende andre kinn er løsningen. Kjenner mange kristne som ikke vender det andre kinnet til selv om de er kristne... Problemet er vel kanskje at du ikke liker andre fordi du er sånn selv? Det vanskeligste er å innrømme ovenfor seg selv at det er en selv som er problemet..... og ikke andre. Men gud hvor deilig det er å skylde på alle andre for alskens problemer en selv i bunn og grunn er skyld i..... Men på den andre siden, i 75% av tilfellene kan du alltids skylde på mora di for problemene du har med deg selv... he he... Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Alle mennesker er forræderske, løgnaktige, falske og hovmodige drittsekker. Ok ikke alle da 95,99 av alle mennesker er det. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 *---*Å ta de som kødder med meg er selvforsvar. Jeg er ikke kristen heldigvis så jeg tror ikke å vende andre kinn er løsningen. Kjenner mange kristne som ikke vender det andre kinnet til selv om de er kristne... "meningen er vell at ikke-kristne skal vende det andre kinnet til kristne" -sa far på vei ut til vedskjulet for å kvesse vesle-øksa. Han skulle nemlig til kirken den dagen... Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kjenner meg også igjen, men er det ikke slik verden har blitt? Egosentrisk og selvopptatt? Det er slik verden har alltid vært siden menneskene kom. Dette er ikke noe nytt. Forbli einstøing om du ikke kan akseptere menneskets vanlige atferd. Man kan kjøpe alt for penger, selv mennesker. Eneste unntak er lykken. Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Mennesker er det mennesker er, og du er en av dem. Punktum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå