WaterMarked Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Kom over en kort og en lett forstålig film som tar opp forbrukerkulturen vi ser i dag, og som de fleste er en del av. Det er jo ikke en hemmelighet at vi ødelegger planeten våres, og bruk og kast kulturen kan ta mye av skylda. Vi kjøper og kaster, reklamene på tv forteller oss at det vi har er noe dritt i forhold til det som nettopp har kommet. Reklamer sier at vi bør være ulykkelige med det vi har, samme om det gjelder klær\mote elektronikk, bil osv osv osv.. Reklame er hjernevasking, eller er dere uenige. Må man ha så mye reklame som man ser i dag? Kanskje ny oppstartede firmaer trenger litt reklame, men det er de store og godt kjente firmaene som får "budskapet" sitt mest hørt. For å si det fint.. Dette har kommet så langt at det ikke skal så mye til før man blir dømt etter hva man har. Trist men sant.. Uansett. Her er den. http://www.storyofstuff.com/ Det jeg ønsker å diskutere\ eller se hva dere mener er mye av det dokumentaren "eller hva man kan kalle det" tar opp. Og hva mener dere om forbrukersamfunnet vi ser i dag. Prøver folk å kjøpe seg lykkelige? Er vi for materialistiske, har vi mistet mange andre verdier? Selv mener jeg at folk har blitt sykelig materialistiske. Hvordan skal vi løse dette? Alt rundt dette emne er jeg litt interesert å se hva dere mener. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg liker ting, jeg. Jeg finner lykke i kjærligheten, men blir også glad av en stor TV eller et fint hus. Jeg tror ikke vi har mistet verdier, da dagens samfunn ikke er bedre eller verre enn tidligere samfunn. Det blir veldig "i min tid" og "ungdommen nå til dags". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå