Gå til innhold

Kommentarer i bildekritikken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor gammel er du Marius?

Grunnen til at jeg spørr, er for det at du fremstår som en veldig arrogant og sta person....tror du vill se tilbake på dette når du er litt mer moden og tenke: "hmm, kanksje jeg var litt uhøflig"(ikke vondt ment)

Vell, jeg kan innrømme at jeg ikke tålte all kritikken jeg fikk i mine "tidligere dager"(spesielt den jeg fikk av deg) her på forumet

Årsaken til dette var for det at kritkken var veldig "uhøflig" og hadde en vedlig negativ tone :) Ofte så forsto jeg ikke kritikken heller, i mye mindre grad en i disse dager!!!

Men nå kan jeg ikke bry meg mindre,nå er jeg bare glad for all kritkk jeg får...også den jeg får av deg(siden jeg vet at du er en dyktig fotograf!! :p)

PS, vær så snill å ikke ta denne meldingen alt for personlig, jeg har ikke PEILING på åssen person du egentlig er, dette er bare mitt intrykk etter å ha lest gjennom denne tråden=)

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar
Jeg er 17 år, drevet med foto i 3 år...

Sier det jeg mener uten tanke for hva mottaker måtte tro...

Det er meg...

ok, kan vell være en god egenskap det også=)

Men det skader vell ikke å utydpe kritkken din litt mer høflig...hvorfor ikke??

Ingen tar skade av det :yes:

Og hvis du ønsker at folk skal utvikle seg så kan jeg LOVE deg at positiv kritkk er veldig viktig!!! Og siden du er en god fotograf, så tror jeg faktisk at folk(de som kjenner deg her på forumet) vill ta til seg den positive kritkken til en større grad og få mer mot til å utvikle seg!!(hint, hvis du ønsker å hjelpe folk til å ta bedre bilder)

Men uansett, jeg er er likegyldig på dette teamet nå...for min del så kan du bare slakte i vei, jeg har bare ett mål: bli en dyktig natur fotograf, og er derfor takknemlig for all kritkk jeg kan få av mer erfarene fotografer :thumbup:

MEN jeg foretrekker at kritkken er utdypet, noe som både jeg og en del andre på forumet burde vært bedre på!!!

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar
Å være selvkritisk er det første dere må trene på... De dårlige bildene bør ikek vises fram.

vell, personlig så syntes jeg at 80% av bildene som vises her i bildekritkken fortjener en sjanse. Jeg vet ikke hva du mener(tyderligivs en mye mindre prosent del), men dette er ikke et forum for kun proffe fotografer...hvis det hadde vært tilfelle, så hadde jeg sett litt logikk i tanke gangen din=)

Tingen er at de som poster bildene som regel ikke er klar over at bildene er såpass "dårlige", og det er vell årsaken til at de poster bildene i det hele tatt!!?

Og hvis du er lei av folk ikke tar til seg kritikken du gir dem, så tror jeg dette kan endres raskt ved at du også gir dem også litt positiv kritikk(som regel så er det noe positivt å finne i bildene som vises i bildekritikken). Dette vill gi folk mer moral og mer lyst til å fikse feilene de gjør :)

En annen ting, som sagt, er å kanskje utdype kritkken mer...det vill gjøre det lettere for folk å forbedre seg(som allerede er nevnt mange ganger under dette temaet)

Men jeg forstår at du står på ditt, så er vell kanskje ikke noe poeng i å fortsette denne diskusjonen!?

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar

Det handler ikke om å være proff eller ikke, det handler om å kutte ned fra 2 bilder dagen til 1 bilde uka, der man har brukt tid på bildet. Dvs å lyttet til all kritikk, og handle ut ifra det.

En annen del av et bilde innebærer å se på andres, og da helst ikke her inne. Ta man bilder av insekter kan man besøke www.makro-forum.de for å se hva de får til der, å se hva en selv mangler.

Det er for få gjennomtenkte bilder her inne, og når en fotograf legger ut et bilde, får det slaktet, og så legger ut et bilde som har samme manglene, så viser man at man ikke har prøvd å forbedret seg.

Blir man slaktet gang på gang så burde man roe ned postingen av 2 grunner: Folk blir lei av å se de samme dårlige bildene, og man bruker mindre tid på å forbedredet.

Om noen mener kritikken ikke er utdypet nok så får det fanden ta meg ikke være min skyld at de ikke ber om utfylling. Jeg vet ikke hvor lite eller hvor mye brukere her inne kan, og en setning til Icefox på 10 ord kan si han like mye som 20 setninger sier deg. Så jeg går ut ifra at de skjønner hva jeg mener, og skjønner de det ikke så får de bare spørre, "Hva mener du med det" istedenfor å bli grinete og misfornøyd.

Når noen gir meg kritikk jeg ikek forstår ber jeg om forklaring... Gjør jeg ikke det klandrer jeg ikke den andre brukeren for å være unøyaktig, for jeg ba heller ikke om forklaring.

Så istedenfor å rote bort masse tid på å skrive noe mottaker kunne forstått ut ifra 1-2 setninger, så holder jeg det kort, så får de evt spørre om de trenger utfylling. Det ser jeg ikke på som et problem, selv om noen gjør det til et... At de da ikke får noe ut av kritikken min skader bare dem selv.

Lenke til kommentar

En annen ting Marius, 3 år med foto er ikke all verden...åssen bakgrunn har du innen foto, har du gått fotoskole?Man må vell være ferdig med vgs for å kunne søke på fotoskole, så vidt jeg vet(mulig jeg tar feil her assa)

Jeg vet at du har mer peil på foto en de fleste her på forumet, noe man kan forstå ved å ta en titt på nett siden din,

MEN jeg tørr påstå at noe av kritkken du gir faktiks kan være bygget litt for mye på "personlig smak" og kanskje også litt uvitenhet(med tanke på at du er 17 år og har holdt på med foto i 3 år, som ikke er all verden)

PS.Nå snakker jeg ikke om kritikken du har gitt meg,bare slik at det er sagt.....den er jeg stort sett enig i, uansett åssen kommentarer jeg har gitt tilbake :grin:

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. "Har du fotoskole osv..".

....¨

Før noen går til angrep. Jeg mener ikke å støtte opp under det utsagnet. Jeg mener det blir for dumt å trekke mr.Olsen i tvil pga alder og skolegang. Det har jo for h.. ikke noe med saken å gjøre. Har det vel?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Det handler ikke om å være proff eller ikke, det handler om å kutte ned fra 2 bilder dagen til 1 bilde uka, der man har brukt tid på bildet. Dvs å lyttet til all kritikk, og handle ut ifra det.

En annen del av et bilde innebærer å se på andres, og da helst ikke her inne. Ta man bilder av insekter kan man besøke www.makro-forum.de for å se hva de får til der, å se hva en selv mangler.

Det er for få gjennomtenkte bilder her inne, og når en fotograf legger ut et bilde, får det slaktet, og så legger ut et bilde som har samme manglene, så viser man at man ikke har prøvd å forbedret seg.

Blir man slaktet gang på gang så burde man roe ned postingen av 2 grunner: Folk blir lei av å se de samme dårlige bildene, og man bruker mindre tid på å forbedredet.

Om noen mener kritikken ikke er utdypet nok så får det fanden ta meg ikke være min skyld at de ikke ber om utfylling. Jeg vet ikke hvor lite eller hvor mye brukere her inne kan, og en setning til Icefox på 10 ord kan si han like mye som 20 setninger sier deg. Så jeg går ut ifra at de skjønner hva jeg mener, og skjønner de det ikke så får de bare spørre, "Hva mener du med det" istedenfor å bli grinete og misfornøyd.

Når noen gir meg kritikk jeg ikek forstår ber jeg om forklaring... Gjør jeg ikke det klandrer jeg ikke den andre brukeren for å være unøyaktig, for jeg ba heller ikke om forklaring.

Så istedenfor å rote bort masse tid på å skrive noe mottaker kunne forstått ut ifra 1-2 setninger, så holder jeg det kort, så får de evt spørre om de trenger utfylling. Det ser jeg ikke på som et problem, selv om noen gjør det til et... At de da ikke får noe ut av kritikken min skader bare dem selv.

vell, mitt svar på dette er at jeg tror at folk har ett litt annet syn på bildekritkken en hva du har!!?

Jeg tror du har litt for seriøst syn på bildekritikken. Jeg tror faktisk at mange poster bilder her for det at de syntes det er "hyggerlig" å vise frem bilder og diskutere dem :)

kanskje akam burde lage en tråd som heter: "her kan du vise dine bilder", eller "bilde diskusjon"..hihi!

Dette blir for dumt. "Har du fotoskole osv..".

....¨

Før noen går til angrep. Jeg mener ikke å støtte opp under det utsagnet. Jeg mener det blir for dumt å trekke mr.Olsen i tvil pga alder og skolegang. Det har jo for h.. ikke noe med saken å gjøre. Har det vel?

har kanskje rett der, men var bare litt for nysgjerrig :whistle:

Lenke til kommentar
Mulig det kunne vært en ide å sette en grense på maks 1 bilde per uke. Dette ville ihvertfall hevet nivået på de dårligste bildene. Sannsynligvis ville nok trafikken i bildekritikken da også bitt mye lavere, om dette er ønskelig er nok en mening hver enkelt bruker får vurdere selv ;)

Tomsi kunne jo lagd en lang utfordring. Bare et bilde i uka i bildekritikken gjennom ett år for deltakerne. :!:

Lenke til kommentar
MEN jeg tørr påstå at noe av kritkken du gir faktiks kan være bygget litt for mye på "personlig smak"

All kritikken er bygget på personlig smak... I motsetning til andre her så sier jeg hva jeg mener, ikke hva andre mener, har sagt at du skal mene, eller ville hva du skal mene.

Å bygge kritikken på hva noen smartinger i historiebøkene har sagt er patetisk. Det kan man få lese seg til selv.

Jeg har min fulle rett til å være uenig i "det gyldne snitt" og om noen her kommer å sier at alt annet er feil så skal jeg banna bein vise hva D300 tåler av fysiske prøvelser.

vell, mitt svar på dette er at jeg tror at folk har ett litt annet syn på bildekritkken en hva du har!!?

Jeg har rett syn på bildekritikken, så de blir vel mer andre som har et annet syn enn meg.

Jeg tror du har litt for seriøst syn på bildekritikken. Jeg tror faktisk at mange poster bilder her for det at de syntes det er "hyggerlig" å vise frem bilder og diskutere dem :)

kanskje akam burde lage en tråd som heter: "her kan du vise dine bilder", eller "bilde diskusjon"..hihi!

Hva du skulle "ønske" er irrelevant... Bildekritikken er til for å kritisere bilder, ikke vise de fram. Det har man et eget galleri til, under Bildegalleri.

Lenke til kommentar
Mulig det kunne vært en ide å sette en grense på maks 1 bilde per uke. Dette ville ihvertfall hevet nivået på de dårligste bildene. Sannsynligvis ville nok trafikken i bildekritikken da også bitt mye lavere, om dette er ønskelig er nok en mening hver enkelt bruker får vurdere selv ;)

Tomsi kunne jo lagd en lang utfordring. Bare et bilde i uka i bildekritikken gjennom ett år for deltakerne. :!:

men vill ikke det vært kjederlig??

Er jo hyggerlig å se hva andre får til med kameraet sitt...burde vell ikke være noen uskrevne regler på bildekritkken som sier at "hvis bilde er dårlig" eller " hvis det ikke er noe forbedring fra sist gang" så ikke post det??

Og hvis visse personer her er lei av å se de "samme" bildene av samme person, så bare la være å si noe som hels.....verre er det ikke, mener nå i hvert fall jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

men vill ikke det vært kjederlig??

Er jo hyggerlig å se hva andre får til med kameraet sitt...burde vell ikke være noen uskrevne regler på bildekritkken som sier at "hvis bilde er dårlig" eller " hvis det ikke er noe forbedring fra sist gang" så ikke post det??

Uskreven er den ikke, har den liggende i profilen min "Brukere som ikke tar til seg kritikk overser man!"

Jeg har oversett mange brukere her, og jeg er ikke alene. De andre gjør det av samme grunn som meg, og hva fører det til? Jo, bilder får ikke kommentarer... Bildekritikken har mistet mange bidragsytere, både bildemessig og kommentarmessig, så dere bør vær glad for at dere ennå har PM...

Lenke til kommentar

Og hvis visse personer her er lei av å se de "samme" bildene av samme person, så bare la være å si noe som hels.....verre er det ikke, mener nå i hvert fall jeg :thumbup:

Det er sjelden stor fremgang fra klokken 20 til 23 på dagen ;) Det jeg mener er at man bør ta til seg kritikken (og selvsagt det som var bra) som er kommet på et bilde, deretter øve mer med seg selv, for så å prøve seg på nytt når kunskapen har sunket! :)

Eks: Det har godt dårlig på en matteprøve, prøven vil neppe gå særlig mye bedre rett etterpå, men derimot en uke eller to med hjemmearbeid, vil gi resultater...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...