jiggsaw Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Heisann! har gått til anskaffelse av en sb-600 og en sb-800 for å fotografere portretter og produkter sammen med mitt d80. Spørsmålet mitt er som følger: Når jeg skal ta portretter og ønsker en helt hvit utbrent bakgrunn setter jeg sb600 inntill et hvitt laken. Bruker den innebygde popup-blitsen til å styre denne. Meni sb600 blir ikke sterk nok til å brenne ut hele bakgrunnen. Da jeg har sb600 på kameraet kan jeg stille inn disse verdiene: 1/64, 1/32, 1/16, 1/8, 1/4, 1/2 og 1/1. På innstillingen 1/1 fyrer blitsen kraftig av og det blir helt hvitt. Men når jeg bruker denne trådløst får jeg ikke justert denne innstillingen men må heller bruke verdiene på kameraet som er -0,3 til + 0,3. Blitsen blir ikke kraftig nok. noen som har innsikt i Nikon sitt CLS system og kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 I blitsstyringsmenyen i kamera, kan du f.eks velge den gruppen du har blitsen som skal lyse opp bakgrunnen til M(anuell) og da naturlig nok velge den lysstyrken du måtte ønske. PS; den andre gruppen hvor du har den andre blitsen, kan du gjerne bruke i TTL. Lenke til kommentar
jiggsaw Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 I blitsstyringsmenyen i kamera, kan du f.eks velge den gruppen du har blitsen som skal lyse opp bakgrunnen til M(anuell) og da naturlig nok velge den lysstyrken du måtte ønske. PS; den andre gruppen hvor du har den andre blitsen, kan du gjerne bruke i TTL. hehe.... det var ikke verre nei tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå